مزدوران داخلی علیه نور

کدخبر: 2352538

برخی مزدوران داخلی که به دنبال خوش‌خدمتی به دشمن هستند، «مأموریت» دارند تا با «حاشیه‌سازی» برای ماهواره نور، این دستاورد ملی که بر اندام دشمن لرزه افکنده را «کوچک» و «کمرنگ» جلوه دهند.

سوم اردیبهشت‌ماه جاری، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» بار دیگر بر پیکره نظام سلطه لرزه انداخت و در برابر چشمان جهانیان، اقتدار و ابهت بین‌المللی را به نمایش گذاشت. رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران را بازتاب دادند و شخصیت‌ها و اندیشکده‌های خارجی این اقدام غرورآفرین را نشانه پیشرفت و توانمندی ایران دانستند.

در حالیکه رئیس آژانس فضایی رژیم صهیونیستی، ماهواره «نور» را برای امنیت اسرائیل خطرناک می‌خواند یا اندیشکده انگلیسی پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران را «فرصتی نادر برای اعمال فشار بر آمریکا و بازیابی اهرم سیاسی در برابر آن» می‌داند و آمریکایی‌ها به بهانه ماهواره نور به دنبال یارگیری علیه ایران هستند اما گویا برخی مزدوران داخلی که به دنبال خوش‌خدمتی به دشمن هستند، «مأموریت» دارند تا با «حاشیه‌سازی» این موفقیت و دستاورد ملی را «کوچک» و «کمرنگ» جلوه دهند.

گفتنی است بعضی از شخصیت‌های سیاسی که از مدعیان اصلاحات هم هستند، در صفحات خود در فضای مجازی، اینگونه عنوان کردند که گرچه ماهواره به فضا پرتاب کرده‌ایم اما باید مراقب باشیم مثل شوروی نشویم و باید اعتماد مردم را جلب کرد!

دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید ورود کنند

بر همین اساس بود که حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر حاشیه سازان درباره ماهواره نور گفت:‌ اظهارات این افراد در مورد موفقیت صورت گرفته در پرتاب ماهواره نور به فضا در واقع تکرار صحبت‌های دشمنان در داخل کشور است.

وی افزود:‌ این اولین بار نیست که این آقایان این گونه اظهارات را مطرح می‌کنند و ما بارها شاهد این رفتارها و عملکردها از سوی آنان بوده‌ایم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ممکن است بعضی اوقات اظهارات این قبیل افراد برخلاف مصالح ملی و امنیت کشور نباشد اما اظهارات این افراد در مورد ماهواره نور که چشم همه دشمنان را به خود خیره کرده، در واقع علیه امنیت ملی است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید به موضوع اظهارات آنها در مورد ماهواره نور ورود پیدا کنند و این موضوع را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند.

وی در پایان گفت: متأسفانه این گونه افراد در مواقع مختلف سعی دارند تا با تکرار صحبت‌های دشمنان در داخل دستاوردهای ملی ما را کم رنگ جلوه دهند.

هدف حاشیه‌سازان، کمرنگ جلوه دادن نور است

سیدمهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور گفت: در حالی که جهان درگیر بیماری کرونا است هوا فضای سپاه توانست در حوزه فضایی موفقیت بزرگی را کسب کند که این مسئله مورد امیدواری آحاد ملت ایران و همچنین ملل آزادیخواه جهان شد.

وی افزود: البته این به معنای آن نیست که ما از حوزه بهداشت و درمان و رسیدگی از بیماران کرونایی غافل بمانیم و نکته مهم اینجاست که در مهار بیماری کرونا در کشور جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان داریم و پیشرفت‌هایی در حوزه ساخت واکسن و داروی این بیماری نیز در کشور حاصل شده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم که با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید در حوزه تولید بتوانیم توفیقات لازم را داشته باشیم و کشور را به شرایط ایده‌آلی که شایسته آن است برسانیم.

وی با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها توسط برخی افراد درباره موفقیت در پرتاب ماهواره نور خاطرنشان کرد: در حالی که حتی برخی وابستگان به رژیم سابق از این موفقیت ایران خوشحال هستند و خشنودی خود را ابراز می‌کنند اما شاهد هستیم بعضی از مزدوران خارجی در داخل سعی در زیر سؤال بردن این موفقیت و یا کمرنگ جلوه دادن آن دارند.

وی افزود: البته این بار اولی نیست که ما با این قبیل اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها و حاشیه‌سازی‌ها مواجه هستیم به عنوان مثال در ماجرای شهادت شهید سلیمانی که این شهید بزرگوار مورد ستایش و احترام ملل جهان و حتی برخی از عناصر خارجی بود همین افراد که امروز دستاورد بزرگ پرتاب ماهواره نور را زیر سؤال می‌برند انتقاداتی را متوجه این شهید بزرگوار می‌کردند.

از خارج به آنها القا شده...

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این‌ها بعضاً حرف‌هایی را می‌زنند که به آن اعتقاد ندارند و از خارج به آنها القا شده اما از آنجایی که مزدور هستند در قبال دریافت پول و امتیازاتی که به آنها داده می‌شود این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و حرف‌های آنها در واقع یک نوع خودزنی است تا اظهارنظر.

هاشمی خاطرنشان کرد: معلوم است جایگاه چنین افرادی در کشور ما کجاست، نام و نشان این قبیل افراد را باید در زباله‌های کشور جست‌وجو کرد.

پیاده‌نظام دشمن هستند

همچنین حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی برخی از افراد در زیر سؤال بردن دستاورد بزرگ پرتاب ماهواره نور در فضای مجازی، گفت: اینگونه افراد در واقع پیاده‌نظام دشمن هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: آقایانی که امروز در صفحات خود در فضای مجازی دستاورد بزرگ پرتاب ماهواره نور را زیر سؤال می‌برند همان زمانی که قدرت و مسئولیت‌های کشور در اختیارشان بود هیچ کاری برای مردم نکردند. در زمانی که قدرت در اختیار این آقایان بود وضعیت اقتصادی کشور هم شرایط مطلوبی نداشت اما نتیجه کار آنها جز خیانت چیز دیگری نبود.

پژمان‌فر افزود: این‌ها همان کسانی هستند که اطلاعات مربوط به فعالیت‌های علمی هسته‌ای را در اختیار دشمن گذاشتند و همکاری اطلاعاتی در این زمینه داشتند.

حاشیه‌سازان ماهواره نور، خائن‌اند

همچنین سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در فضای مجازی در زیر سؤال بردن توفیق کشورمان در پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور گفت: ملت ایران در طول تاریخ از اینگونه افراد خیانتکار کم ندیده و هر گاه ما شکستی خوردیم از خیانت این افراد بوده است.

وی افزود:‌ من هم این مسئله را قبول دارم که اقتصاد مسئله مهمی است و ما باید در حوزه اقتصادی، پیشرفت کنیم و البته این آقایان هم این نکته را مدنظر داشته باشند که کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن و غیره که قدرت اقتصادی هستند و یکی از دلایل توفیق‌شان در حوزه اقتصادی، مربوط به فعالیت‌های فضایی آنهاست چرا که هم در حوزه شبکه اطلاعات و اینترنت و هم سینما و تلویزیون و غیره بحث حضور در فضا و فعالیت در این حوزه، تأثیر چشمگیر دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این عناصر خود فروخته که روزی فعالیت‌های هسته‌ای ما را متوقف کردند و اجازه ندادند ما به پیشرفت‌های لازم در این زمینه برسیم امروز می‌خواهند فعالیت‌های فضایی را متوقف کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: این آقایان می‌خواهند کشور همیشه به شکل قرون وسطایی اداره شود و از یک سو کشور را عقب‌مانده می‌دانند و از سوی دیگر با تئوری‌هایشان مانع توسعه‌یافتگی کشور می‌شوند.

وی افزود: امروز بازارهای کشورهای همسایه برای صادرات محصولات کشاورزی ما و به ویژه خرما، آماده است و به عنوان مثال ما بازار خوبی در کشور روسیه داریم اما به دلیل مشکل بار میکروبی که در مورد محصولات ما وجود دارد ما امکان صادرات آن را نداریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: موضوع بار میکروبی به این شرح است که محصولات صادراتی باید با اشعه گاما ضد عفونی شوند و به دلیل اقدام همین آقایان در توقف برنامه‌های هسته‌ای کشور ما از توسعه این امکان در کشور محروم شده‌ایم و زمینه برای میکروب‌زدایی محصولات کشاورزی‌مان با اشعه گاما وجود ندارد و این باعث شده در حالی که ما اولین تولیدکننده خرما در جهان هستیم دهمین صادرکننده این محصول باشیم.

قاضی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم این آقایان این مسائل را متوجه نمی‌شوند که این حرف‌ها را می‌زنند و اینگونه موضع می‌گیرند؟

«روزنامه کیهان»

ارسال نظر: