قالیباف: درباره اداره وزارت صمت با سرپرست باید شفاف‌سازی شود

کدخبر: 2360078

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تاکنون به مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است که آیا اذن رهبری برای ادامه‌ی اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اخذ شده است یا خیر و لازم است در این خصوص شفاف سازی شود.

علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۱۳۵ قانون اساسی در جریان جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است که این وزارتخانه با سرپرست اداره شده و مجددا سرپرستی دیگر معرفی شده است و این امر نیاز به اذن رهبری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر اذن رهبری اخذ شده است چرا به مجلس شورای اسلامی اعلام نمی‌شود و اگر اذن رهبری گرفته نشده است تصدی سرپرست صنعت، معدن و تجارت اکنون غیرقانونی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کنند. ما انتظار داریم در چارچوب قانون عمل کرده و ایشان هرچه سریع‌تر به قانون بازگردند.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تذکر شما وارد است اکنون بیش از سه ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیاز به اذن رهبری دارد. تاکنون ما در جریان قرار نگرفته‌ایم که آیا اذن رهبری اخذ شده است یا خیر و باید در این زمینه شفاف‌ سازی شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: