آیت‌الله شب‌ زنده‌دار: همه باید اجناس فرانسوی را تحریم کنند

کدخبر: 2364111

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امروز همه باید اجناس فرانسوی را تحریم کنند؛ این حرکت که در برخی کشورها آغاز شده، حرکت نمادینی است که اسلام ستیزان را به تفکر وادار می‌کند.

آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس خارج خود با محکوم کردن اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، این ماجرای دردناک را عامل جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان جهان دانست و گفت: این ماجرای دردناک باعث تأسف همه مسلمانان جهان شده است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در جایی فرموده بودند «مغرب زمین اگرچه در تکنولوژی پیشرفت کرده، اما از نظر مباحث انسانی و اخلاقی انحطاط شدید پیدا کرده است و گویا اینها از درک بسیاری از مسائل معرفتی عاجزند و کأنه قلوب و عقولشان در یک هاله‌ای از محجوریت قرار گرفته است».

آیت‌الله شب زنده دار با اشاره به اینکه امروز دنیای غرب مسائل روشن و واضحات دین اسلام را نادیده می‌گیرند و از اعتراف به آن سر باز می‌زنند، ابراز کرد: رؤسای جمهور، نخست وزیران، وزیران و مقامات و حتی دانشمندان غربی در تحلیل مسائل معرفتی و عقایدی عاجز و ناتوان هستند و سخنان بچگانه بر زبان جاری می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: رییس جمهور فرانسه گفته است «توهین به اسلام را محکوم نمی‌کنم، چون در کشور ما آزادی بیان هست»، ما سؤال می کنیم آیا شما می‌پذیرید در کشورتان که شخصی به شخص دیگر بخاطر استناد به آزادی ضرب و جرح وارد کرده یا او را به قتل برساند؟ پر واضح است که آزادی آنقدر وسعت ندارد که این امور را برای افراد تجویز کند؛ چه فرقی میان این امر با اموری است که میلیاردها انسان را در اثر توهین به پیامبر اکرم(ص) می رنجاند؟ آیا عواطف انسان‌ها نزد شما از اهمیت کمتری نسبت به بدن آنها دارد؟

وی به توصیف شخصیت نورانی پیامبر اکرم(ص) از دیدگاه آیات قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: امروز با تلاش دانشمندان، متفکران و اندیشمندان بزرگ تنها گوشه ای از معارف پیامبر اکرم(ص) پدیدار شده است؛ امروز غربی‌ها عواطف و احساسات یک میلیارد مسلمان را جریحه‌دار ساخته و آن را آزادی بیان می‌خوانند.

آیت الله شب زنده دار رییس جمهور فرانسه را شخصیتی «کوته فکر» خواند و عنوان کرد: اگر نبوت پیامبر اکرم(ص) را هم در نظر نگیریم، آیا آزادی بیان اجازه می دهد شخصیت یک اندیشمند بزرگ مورد استهزا و تمسخر قرار بگیرد؟ امروز جهان اسلام باید نسبت به این موضوع واکنش سریع نشان دهد و با تمام توان خط حمایت از رسول اکرم(ص) را دنبال کرده و جلوی اهانت ها را بگیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی سفرای کشور فرانسه را احضار کرده و اعتراض شدید خود را اعلام کنند، تصریح کرد: امروز همه باید اجناس فرانسوی را نیز تحریم کنند؛ این حرکت که در برخی کشورها آغاز شده، حرکت نمادینی است که اسلام ستیزان را به تفکر وادار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجماع بر اعتراض کار شایسته ای است و باید دانست ساکت گذشتن از کنار این مسائل سبب وقاحت دشمن می‌شود، اضافه کرد: ما مسلمانان حتی به کسی اجازه نمی‌دهیم بزرگان، اندیشمندان و انبیای گذشته را مورد جسارت قرار دهند، از این رو همه ادیان دیگر و حتی کسانی که صاحب دین نیستند، اما عواطف انسانی دارند نیز نباید به خود اجازه دهند به مقدسات اسلام توهین کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: