خوی استبدادی رژیم آمریکا ادامه دارد

کدخبر: 2364439

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه ای تاکید کرد: تحریم‌های مکرر آمریکا علیه ملت شریف ایران، نشان از خوی استبدادی رژیم آمریکا است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا سبب استقلال و خودکفایی کامل کشور در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان که در تقویم ایران اسلامی روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، یکی از شکوهمندترین روزهای تاریخ حماسی ایران در مبارزه با استکبار جهانی است و از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. 13 آبان نماد توانائی ملت با تدبیر و مقاوم و رهبری حکیمانه و الهی رهبر معظم انقلاب در مبارزه با نظام استکبار و استثمار و استعمارگری جهانی است.

13 آبان یک روز ماندگار در تاریخ ایران است که یادآور مقاومت، ایثار و فداکاری مردم ایران است و در آستانه این روز درود می‌فرستیم بر مرد بزرگ و رهبر الهی؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که دست بیگانگان و مستکبران را از این سرزمین کوتاه کرد و به همه آزادگان جهان درس توحید داد که تنها باید در برابر خداوند متعال سر تعظیم آورد و نشان داد که می‌توان در مقابل ظلم و استبداد قدرت‌های بزرگ جهانی ایستاد.

در سال 1343 در حالی‌که امام خمینی(ره) با سخنرانی‌های تاریخی خود خیانت های رژیم وابسته پهلوی را برملا کردند و به مخالفت با قانون غیر انسانی و تحقیر آمیز کاپیتولاسیون که عزت ملی و استقلال ایرانیان را نشانه گرفته بود پرداخت و این سخنرانی‌های روشن‌گرانه چاره‌ای برای رژیم شاه نگذاشت که در روز 13 آبان 1343 با حمله به بیت امام راحل(ره) ایشان را دستگیر کرده و به کشور ترکیه تبعید کند.

یکی از رویدادهای مهم دیگر تاریخی در روز 13 آبان کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 بود و ده‌ها دانش‌آموز که برای ابراز اعتراض خود مقابل دانشگاه تهران رفته بودند توسط رژیم شاه به خاک و خون غلطیدند و روز 13 آبان از آن پس به روز دانش‌آموز نیز نامگذاری شد.

اما آنچه بیشتر از همه روز 13 آبان را در تاریخ ایران اسلامی مهم کرده است تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 بود که امام راحل(ره) ضمن تایید این اقدام دانشجویان انقلابی آن را انقلاب دوم نامیدند و اسناد منتشر شده از سفارت آمریکا خباثت‌های ایالات متحده برای مقابله و دشمنی با مردم ایران را نشان داد که البته این دشمنی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

کودتای 28 مرداد، اعمال قانون تحقیر آمیز کاپیتولاسیون، حمایت از شاه برای سرکوب مردم ایران، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، تحریک و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از گروه‌های ضد انقلاب و تروریست مانند منافقین، انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی، حمایت همیشگی برای ایجاد آشوب در ایران، راه‌اندازی گروه‌های تروریستی مانند داعش و ایجاد نا امنی در منطقه، نقض توافقنامه برجام، ترور دانشمندان، مصادره اموال ایران و ترور سردار شهید سپهبد سلیمانی تنها بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

امروز نیز ایالت متحده آمریکا و هم‌دستانش روند ناجوانمردانه خود علیه ملت قهرمان ایران را ادامه داده‌اند و جبهه جنگ با ملت عزیز ایران را به میدان اقتصاد کشانده‌اند و سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران را اعمال کرده‌اند و در شرایطی که همه کشورهای دنیا درگیر بحران شیوع ویروس کرونا هستند حتی در زمینه دارو نیز به اعمال محدودیت‌های و تحریم‌های غیر انسانی علیه مردم ایران پرداخته و با عملیات روانی گسترده سعی بی‌فایده برای نا امید کردن مردم ایران در مسیر مقاومت دارند.

شکل گیری آمریکا با تجاوز به حقوق بومیان آمریکا آغاز شده است و در واقع آغاز آن، ادامه آن و آینده آن با سلطه گری و خودخواهی در هم آمیخته است. روحیه زیاده طلبی آمریکا موجب شده است که امروز در یک پهنه بزرگ ابعاد دفاعی پیدا کرده است و با داشتن صدها پایگاه و حضور نظامی در جهان عملا عرصه آسیب پذیری خود را گسترده کرده است.

جامعه مسلح آمریکا و تشویق و تقویت نژاد پرستی در دوره ترامپ، جامعه آمریکا را تبدیل به بشکه باروتی کرده که با هر جرقه ای احتمال جنگ داخلی وجود دارد. توسعه مادی گرائی و کاهش توجه به خدا، دین و معنویت گرائی، موجب شده عوامل کنترل کننده اجتماعی و رفتار اخلاقی جامعه تضعیف شود. فاصله اجتماعی بصورت گسترده ای افزایش پیدا کرده است و جامعه زیر خط فقر و زیر خط مطلق فقر بسیار افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس می توان گفت آمریکا در حال افول و فروپاشی جدی است. این قانون الهی است که کسی که زیان به دیگران می رساند خود نیز متضرر می‌شود.

از جانب دیگر جبهه مقاومت اسلامی امروز در جهان به رهبری ایران اسلامی و رهبر حکیم و شجاع خود پنجه در پنجه استکبار انداخته و منطق و مسیر مقاومت هر روز در جهان طرفدار بیشتری پیدا می‌کند و مقاومت ایران اسلامی در برابر این ظلم‌های آمریکا، توانسته این کشور را در چشم مردم جهان خرد کند.

فشارها و تحریم‌های مکرر آمریکا بر علیه ملت شریف ایران، نشان از خوی استبدادی رژیم آمریکا است، نشان می‌دهد که هنوز ملت بزرگ ما را نشناخته‌اند و به فضل و مدد پروردگار وعده الهی در آیه شریف "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ" محقق خواهد شد و انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و صلابت بیشتر به راه خود ادامه می‌دهد و این تحریم‌ها سبب استقلال و خودکفایی کامل کشور در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

مردم بزرگ ایران با دانش، هوشیاری و استقامت خود این تحریم‌های را به فرصت برای پیشرفت کشور تبدیل خواهند کرد و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی کشور و به مدد جوانان انقلابی و نخبگان علمی خود قله‌های رفیع علم و دانش را فتح خواهند کرد و آینده‌ای بسیار درخشان را برای ایران اسلامی رقم خواهند زد.

در پایان ضمن گرامی‌داشت یوم الله سیزدهم آبان و تبریک این روز بزرگ به ملت شریف ایران به ارواح طیبه همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت به خصوص شهدای دانش‌آموز ادای احترام کرده و بر بازخوانی تاریخ آمریکا تاکید می‌کند تا همگان با تاریخ این کشور که بر پایه ظلم، تضییع حقوق انسان‌ها و کشتار بوده و هست آشنا شوند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: