قالیباف: دشمن پشیمان نمی‌شود مگر با واکنش قوی

کدخبر: 2366388

رئیس مجلس گفت:علاوه بر انتقام سخت از عاملان ترور شهید فخری زاده باید دستگاه های مرتبط باید این ضایعه اسفناک را به پیشرفت در عرصه های مختلف تبدیل کنند.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 9 آذر 99) با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده گفت: این روزها دوباره با شهادت ناجوانمردانه یکی از اندیشمندان در حوزه هسته‌ای و مدیران برجسته دل مردم ایران به درد آمد و غمی سنگین بر قلب همه دغدغه‌مندان پیشرفت و عزت کشور گذاشته شد.

رئیس مجلس اظهار داشت: دشمنان مردم ایران باز هم با استفاده از شیوه‌های ترور به عنوان یکی از غیرانسانی‌ترین رفتارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتادند و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیدند.

دشمن پشیمان نمی‌شود مگر با واکنشی قوی

وی افزود: مردم ایران بیش از چهار دهه است که با چنین ضایعه‌هایی روبه‌رو بوده و تجربه ثابت کرده که توانسته‌اند راه شهدای خود را قوی‌تر از گذشته ادامه دهند و این‌بار نیز به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت دکتر محسن فخری‌زاده پنجره‌ای جدید به روی پیشرفت کشور بازخواهد کرد و باعث پشیمانی این تروریست‌های وقیح و حامیان آنها خواهد شد.

قالیباف تأکید کرد: اما دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام بگیرد.

سیگنال ضعف و اعتماد به آمریکا فرستاده نشود

وی اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر انتقام بازدارنده از عاملان و آمران شهادت شهید فخری‌زاده وظیفه همه قوا و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه است که تهدید این ضایعه اسفناک را به فرصتی برای قوی شدن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته‌ای تبدیل کنند و همچنین از فرستادن هرگونه سیگنال ضعف یا اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا پرهیز کنند.

وی افزود: پیش از این گفته شده بود که تغییر برآورد دشمن از محاسبات و اقدامات ایران ضرورتی انکارناپذیر برای کاهش فشارها بر مردم ایران است. این مهم میسر نخواهد شد جز با برداشتن گام‌های بلند و معنی‌دار در حوزه‌‌هایی که دشمن به آنها توجه می‌کند و درباره آنها نگرانی دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته این امر به اثبات رسیده است اما برخی گفت‌وگوها و اظهارنظرها چه قبل و چه بعد از ترور حاکی از درک نکردن این نکته بدیهی است که از نظر دشمن بالا بردن دست نیاز به مذاکره حاوی این پیام اشتباه است که ایران عزیز خدای ناکرده ضعیف است و تصور دشمن از ایران ضعیف نتیجه‌ای جز فشار اقتصادی بیشتر و امنیت کمتر نخواهد بود.

رئیس مجلس اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف هرکدام از قوا، نهادها و سازمان‌ها وظیفه‌ای دارند. مجلس نیز در حدود وظایف و اختیار خود، فوریت طرحی را در 13 آبان تصویب کرد و در همین جلسه غیرعلنی امروز صبح به مجلس همان طرح مورد بحث قرار گرفت و ان‌شاءالله در همین هفته این طرح نهایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح باعث تقویت صنعت و دستاوردهای عملی دانشمندان هسته‌ای می‌شود و زمینه عبور از تحریم‌ها را برای ایران ایجاد می‌کند. این قانون در کنار واکنش‌های دیگر دستگاه‌های مرتبط علاوه بر احیای صنعت هسته‌ای ایران، باعث بازدارندگی در مقابل دشمن و امنیت خاطر مردم می‌شود. همچنین به دشمن نشان می‌دهد که محاسباتش کاملاً غلط بوده است و تا به تعهداتی که یکطرفه در رفع تحریم‌ها زیرپا گذاشته عمل نکند، ایران نیز به تعهداتش عمل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای دشمن روشن خواهد شد جنایاتی که در این ماه‌ها دیده‌ایم، نه تنها اجماع داخلی برای انتقام از آنها را ایجاد می‌کنند، بلکه در برنامه هسته‌ای جهش خواهد آفرید.

رئیس مجلس اظهار داشت: به برکت خون فخری‌زاده قفل‌هایی که به صنعت هسته‌ای زده شد باز و زمینه عبور از تحریم‌ها ان‌شاءالله فراهم خواهد شد.

قالیباف با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس افزود: شهید آیت‌الله مدرس مجاهدی وارسته بود که در عمل به وظایف نمایندگی و فعالیت به نفع مردم الگوی اصلی همه نمایندگان در تمامی ادوار بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: میراث گرانقدر شهید مدرس، آزادگی، تدین، وارستگی و تلاش برای منافع مردم در همه لحظات ایفای وظایف نمایندگی است.

وی افزود: ضمن تبریک این روز از همه نمایندگان می‌خواهم از فرصت هفته مجلس استفاده کرده و کارنامه شش ماهه و برنامه‌های پیش‌روی مجلس شورای اسلامی را به استحضار مردم برسانند. امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی، با تمام محدودیت‌ها و کاستی‌ها خروجی‌های واقعی مجلس در این مدت کوتاه چندماهه پاسخی باشد به امیدی که مردم به شما نمایندگان بستند و انتظاری که از مجلس دارند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: