در واکنش به اظهارات جهانگیری مطرح شد؛

کدخدایی: نامه‌ای از ریاست‌ جمهوری دریافت نکرده‌ایم

کدخبر: 2366755

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون نامه‌ای از ریاست جمهوری در خصوص مصوبه طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها دریافت نکرده‌ایم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی اعلام کرد: با توجه به مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و اظهارات امروز معاون اول رئیس جمهور در این باره، تاکنون نامه‌ای دریافت نکردیم و طبیعتاً اگر نامه‌ای بیاید و ملاحظاتی وجود داشته باشد بر اساس اختیارات قانونی آن را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی درباره نظر شورای نگهبان در خصوص تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس، افزود: این مصوبه در ماده ۶ از جهت روشن نبودن نسبت آن با مصوبه شورای عالی امنیت ملی ابهام دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این مصوبه جهت اصلاح به مجلس بازگردانده شد که پس از رفع ابهام مجددا در دستور کار شورای نگهبان قرار گیرد، گفت: هر وقت این مصوبه اصلاح شود، ما آمادگی داریم اعلام نظر کنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بنده در خصوص مصوبه روز گذشته مجلس نامه‌ای را برای آیت‌الله جنتی تنظیم کردم، گفت: بحث هسته‌ای بیش از دو دهه است که در دستور کار جمهوری اسلامی است و مسائل پیرامونی بسیار زیاد داشته است. تدبیری که رهبر انقلاب بر اساس قانون اساسی کردند، این بود که مدیریت مساله هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی واگذار شد زیرا این از اصلی‌ترین مسائل امنیتی ملی کشور است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: