دولت سیاست‌های کلی نظام را اجرا نکرد

کدخبر: 2368332

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:فاصله میان سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر انقلاب و آنچه که واقع شده زیاد است و دولت در این چند سال نتوانسته به سمت این سیاست ها گام بردارد.

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با انطباق ریل گذاری و اقدامات دولت با سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب، می‌تواند مشکلات کشور را در همه عرصه‌ها حل کند و مسیر پیشرفت و تحقق عدالت و رشد و شکوفایی مادی و معنوی و نیز تحقق تمدن اسلامی را هموار کند.

وی عنوان کرد: ضمن بیان آرمان‌ها، واقع نگری و بعد اجرایی در سیاست‌های ابلاغی رهبری لحاظ شده است. به ویژه آنچه در این شرایط حائز اهمیت است سیاست‌های کلی نظام اداری، امنیت فضای تبادل اطلاعات، تشخیص سرمایه گذاری، اشتغال، کشاورزی، صنعت، حمایت از کار و … است که دولت باید در قالب برنامه‌های توسعه بسترهای اجرایی آن را فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه و در لایحه بودجه، عملیاتی کردن سیاست‌های کلی باید مورد توجه قرار گیرد. نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و ارزیابی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود و موانع اجرای این سیاست‌ها برطرف شود.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: همه مسئولین و نهادهای عمومی کشور در اجرای سیاست‌های کلی نظام مسئولیت مشترک دارند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این زمینه بعد نظارتی را جدی بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: متأسفانه فاصله میان سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و آنچه که واقع شده است زیاد است و دولت در این چند سال نتوانسته است به سمت سیاست‌های کلی نظام گام بردارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: