پیگیری پرداخت یارانه ۱۲۰هزارتومانی به مردم توسط قالیباف

کدخبر: 2368372

رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای نظارت میدانی مجلس و پیگیری واریز یارانه ۱۲۰هزارتومانی که مجلس مصوب کرده بود، اخیراً در منطقه ۱۲ شهرداری تهران با برخی اهالی محله امام‌زاده یحیی گفت‌وگو کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً با حضور در منازل برخی اهالی محله امام‌زاده یحیی که از اقشار بدون درآمد و آسیب‌پذیر هستند، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفت.

از جمله موضوعاتی که رئیس مجلس در این نظارت میدانی در تهران پیگیری کرد، واریز یارانه 120هزارتومانی مصوب مجلس بود که در بهره‌مندی از این کمک‌ها پاسخ این خانواده‌ها منفی بود.

در این بازدید میدانی خانواده‌هایی که در این محله زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند، به دکتر قالیباف اعلام کردند که فقط یارانه 45 هزار و 500 تومانی را دریافت می‌کنند و نه‌تنها یارانه 120هزارتومانی اخیر که مصوبه مجلس است بلکه حتی یارانه معیشتی را که سال گذشته و پس از افزایش قیمت بنزین بنا بود به خانواده‌های ایرانی پرداخت شوند نیز دریافت نمی‌کنند،

از جمله زن و شوهر مسن یا زن سرپرست خانوار ازکارافتاده و نیز خانواده‌های دیگری که به‌نظر می‌رسد تنها ممر درآمد و زندگی آن‌ها یارانه‌های پرداختی است به رئیس مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس گفتند که دولت فقط یارانه 45 هزار و پانصد تومانی را برایشان واریز می‌کند و در این بین اقساط وام یک‌میلیون تومانی مربوط به شرایط کرونایی را نیز از این یارانه کسر می‌شود.

در پایان این نظارت میدانی قالیباف تأکید کرد که باید این مسئله بررسی شود و مشخص شود که چه‌تعداد از افراد مشمول و به‌چه‌دلیل دچار این مشکل هستند و مجلس شورای اسلامی این اتفاق و عدم پرداخت یارانه 120هزارتومانی به مردمی را که این مصوبه برای بهره‌مندی آن‌ها تصویب شده است پیگیری خواهد کرد.

رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: دلیل اینکه همیشه تأکید می‌شود باید امور از نزدیک و تا آخرین مرحله پیگیری کرد همین است تا اشکالات کار مشخص شود بنابراین هیچ‌گاه نمی‌شود به گزارش‌های ارسالی بسنده کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: