FATF حلال رفع تحریم‌ها علیه ایران نیست

کدخبر: 2368420

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت در FATF تحریم‌ها علیه ایران برداشته نخواهد شد و ما باید به دنبال بی‌اثر کردن تحریم باشیم.

همایون سامه یح نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، گفت: FATF تشکیلات و سازمانی است که به دنبال اشراف بر اطلاعات مالی کشور ماست.

وی ادامه داد: طبیعی است که اطلاعات مالی هر کشور جزو اطلاعات محرمانه آن است و ما نباید اجازه دهیم کهFATF که در رأس آن آمریکا قرار دارد به اطلاعات مالی ما دست پیدا کند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در FATF اینگونه نیست که ما نیز متقابلاً دسترسی به اطلاعات مالی دیگر کشورها داشته باشیم و عملاً اطلاعات مالی ما به صورت یکطرفه در اختیار سازمان و گروهی قرار خواهد گرفت که در رأس آنها آمریکا و متحدانش قرار دارند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم با عضویت در FATF تحریم‌ها برداشته می شود درست نیست. ما اگر در FATF هم عضویت داشته باشیم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته نخواهد شد.

سامه یح خاطرنشان کرد: تنها راهکار در اوضاع و احوال کنونی بی اثر کردن تحریم‌هاست و ما باید تمام توان خود را صرف بی اثر کردن تحریم‌ها کنیم.

وی در پایان گفت: بی اثر کردن تحریم‌ها تنها با تکیه بر توان داخلی و نیروی انسانی کشور میسر است و ما باید ظرفیت‌های درونی خود را در این باره فعال کنیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: