رئیس سازمان میراث فرهنگی: در ۴۵ روز نخست سال ۲۴۰ درصد افزایش ورود گردشگر خارجی داشته‌ایم

کدخبر: 888522

سطانی‌فر افزود: در این سازمان تخلفات زیادی انجام شده و آنها که اظهار دلواپسی می‌کنند باید نگران آن چیزی باشند که در سال‌های گذشته بر سر مملکت آمده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود سطانی‌فر در مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان افزود: موزه میراث گیلان می‌تواند به عنوان یک گنجینه در میراث روستایی کشور و حتی در سطح بین‌الملل مطرح شود. اتفاقات اقتصادی که در 8 سال گذشته در بخش صنعت و کشاورزی رخ داده است این دو بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است. این سازمان می‌تواند در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ تأثیرگذار باشد.

واردات افزایش یافته در سال‌های 84 و 85 نشان می‌دهد که چه موقع ما باید خیلی دلواپس شویم. تمام تورهای اروپایی ما برای 2014 ظرفیتشان تکمیل است. این میزان نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش داشته است. سیاست‌های دولت تدبیر و امید در چارچوب حفظ منابع ملی برای حذف تحریم‌ها به طور کامل است و با تحقق این امر وضعیت گردشگری کشور مناسب‌تر می‌شود.

ایران جزء 10 کشوری است که ظرفیت‌های بالای گردشگری دارد. این جای تأسف است که ایران با قرار گرفتن در جایگاه دهم از برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری، یک درصد از این میزان را هم به خود اختصاص نداده است. از 460 رشته در دنیا، کشور ما در 352 رشته هنرمند و فعال صنایع دستی دارد. ما در بخش بازرگانی صنایع دستی مشکل داریم و در این زمینه نیازمند حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

ارسال نظر: