نماینده ولی‌فقیه در گیلان: دولت باید قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم را افزایش دهد

کدخبر: 894780

قربانی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را که مد نظر مقام معظم رهبری است تحقق ببخشیم باید از جهاد کشاورزی شروع کنیم/ تقویت و توسعه کشاورزی ضرورتی برای توسعه پایدار کشور است

به گزارش «نسیم» آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نشست مدیران جهادکشاورزی گیلان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها در کشور است. این وزارتخانه در زمینه شیلات، کشاورزی، امورباغی و زراعی و حلال و حرام غذاها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را که مد نظر مقام معظم رهبری است تحقق بخشیم باید از جهاد کشاورزی شروع کنیم، گفت: کشاورزی در گذشته به صورت سنتی محض اداره می‌شد اما اکنون فنی است.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: باید با اصول فنی در شیلات، برنج، چای و بهره‌وری درست از جنگل‌ها و آفت‌زدایی و امثال اینها وارد صحنه شویم و نیازمندی‌های اولیه مردم را در این زمینه فراهم کنیم.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در زمینه ابریشم گیلان وضعیت خوبی داشت و به تولید سالانه 400 تن رسیده بودیم، گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم را افزایش دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشاورزان از روند خرید تضمینی چای راضی هستند، گفت: مطالبات چایکاران گیلانی به گفته رئیس سازمان چای کشور به زودی پرداخت می شود. دولت با همه مشکلات موجود اعتباری به مبلغ 160 میلیارد تومان را برای چای کنار گذاشته که تاکنون سابقه نداشته است.

آیت الله قربانی با تأکید بر ارائه صحیح آمارها در حوزه کشاورزی، گفت: تقویت و توسعه کشاورزی یک ضرورت برای توسعه پایدار کشور است.

ارسال نظر: