نقوی حسینی: اگر سفارتخانه‌ای به جاسوسخانه تبدیل شود ملت ایران عکس‌العمل نشان خواهند داد

کدخبر: 898926

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» تصریح کرد: وقتی به سفارت ایران در لندن حمله شد و یک نفر جان باخت دولت انگلستان غرامت داد؟ اگر آنها غرامت دادند ماهم می‌پردازیم

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با «نسیم» درباره بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: سابقه تاریخی حضور انگلیس در ایران نشان دهنده یک تاریخ پر از خیانت در حق ملت ایران است،از خیانت در حوزه های نفتی و اقتصادی گرفته تا حوزه های سیاسی و فرهنگی و دخالت در امور داخلی ما که بارز ترین این خیانت‌ها دخالت سفارت انگلیس در دوران فتنه است؛ وقتی‌که فتنه 88 شروع شد سفارت انگلستان محل برو و بیای افراد وابسته به فتنه بود و 24 ساعته این سفارت به فتنه گران خدمات می‌داد؛ این رابطه را تا جایی ادامه داد که نهایتا با عکس العمل مردم مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: مردم نه تنها انگلیس بلکه هر کشور دیگری را که بخواهد در امور داخلی ملت دخالت و خیانت کند محکوم خواهند کرد و با توجه به اقدامات نادرست سفارت انگلستان مردم علیه این سفارت اقدامی انجام دادند که ما نیز این اقدام را تایید نمی‌کنیم اما سفارت انگلیس باید مراقب باشد که اقداماتی نکند تا خشم مردم بر انگیخته شود.

نقوی حسینی افزود: آنچه که ما در حوزه توافقات و پروتکل‌های بین المللی به آن تعهد داریم از سفارتخانه کشور هایی که در ایران هستند محافظت کنیم انجام خواهیم داد، چرا که ما در مقابل قوانین بین المللی تسلیم هستیم اما دولت‌های طرف حساب ماهم باید تسلیم باشند؛ وقتی به سفارت ایران در لندن حمله شد و یک نفر جان باخت دولت انگلستان چه اقدامی نجام داد؟ آیا غرامت داد؟ اگر آنها غرامت دادند ماهم غرامت می‌پردازیم و طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ما باید به این دولت هشدار بدهیم و تعیین تکلیف کنیم که سفارتخانه محل فعالیت دیپلماسی و کنسولی است و هیچ سفارتخانه ای حق ندارد در امور داخلی کشور دخالت کند و اگر سفارتخانه‌ای به جاسوس‌خانه تبدیل شود ملت ایران عکس العمل نشان خواهند داد درست مثل عکسل العملی که مقابل اقدامات لانه جاسوسی آمریکا انجام دادند.

ارسال نظر: