پورمختار: ملت ایران به هیچ کشوری اجازه تاسیس جاسوسخانه را نمی‌دهد

کدخبر: 899847

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با «نسیم» در واکنش به درخواست غرامت سفارت انگلیس تأکید کرد: وزرات خارجه به خاطر خساراتی که انگلیس در طول تاریخ بر ایران وارد کرده در مجامع بین‌المللی درخواست غرامت کند

محمد علی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در گفتگو با «نسیم» در رابطه با درخواست از دریافت غرامت انگلیسی‎‌ها از ایران گفت: اگر بنای بر پرداخت غرامت در بازگشایی سفارت انگلستان، این انگلیس است که باید در طول یک تاریخ به ایرانیان در جهت توطئه‌های رنگارنگی که علیه ایران طراحی و اجرا کرده از کودتاهای مختلف که دست پیدا پنهان دولتمردان این کشور در آن بوده است و تحریم‌های ظالمانه‌ و برخلاف قانون که درحال حاضر بر علیه مردم ایران اجرا می‌کند و این تحریم‌ها خسارت‌هایی بر ملت و دولت ایران وارد کرده است، غرامت پرداخت کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 در ادامه تصریح کرد: انگلیس بخاطر پررویی که دارد حرف خود را با درخواست غرامت جلو می‌اندازد، چه خسارتی ایران باید به انگلیس بدهد؟ آیا برای چهار عدد شیشه شکسته در سفارتخانه، ایران باید به انگلیس غرامت پرداخت کند؟

پور مختار افزود: من از وزرات خارجه می‌خواهم که در مجامع بین المللی علیه انگلیس طرح دعوا و از این کشور در جهت این همه ضرر و خسارتی که بر ایران وارد کرده درخواست غرامت کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 در ادامه بیان داشت: دستگاه دیپلماسی ایران نباید در مقابل انگلیس در خصوص پرداخت غرامت کوتاه بیاید.

این نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیس باید در بازگشایی سفارت خانه خود در ایران تعهد بدهد که دست از دخالت در امور داخلی و مسائل سیاسی ایران بردارد و دستگاه دیپلماسی باید این موراد را با انگلستان شرط بگذارد که اگر خلاف تعهداتش در ایران عمل کند باید به دولت و ملت ایران خسارت پرداخت کند.

وی در ادامه خطاب به دولتمردان انگلیس گفت: ملت و دولت ایران با هیچ یک از کشورهای جهان در خصوص دخالت آنها در امور داخلی و سیاسی خود تعارف ندارد و به هیچ کشوری نیز اجازه تاسیس جاسوسخانه را نمی دهیم مگر در مدت این دوسال که سفارت انگلیس در ایران تعطیل بود اتفاقی برای ایران ایجاد شده است؟

ارسال نظر: