شیوه‌نامه حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در خراسان رضوی اجرا میشود

کدخبر: 904896

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: این بسته حمایتی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین طی سال تحصیلی جدید تدوین شده است/ شیوه‌نامه مذكور را طی سال جاری در استان اجرا میكنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جواد حسینی صبح امروز در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان اظهار داشت: تسهیل فرایند صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی مدارس غیردولتی، اولین راهکار این بسته حمایتی است که در راستای توسعه هنرستان‌های غیردولتی جوار کارخانه برای پیوند آموزش با بخش‌های صنعتی و خدماتی کشور نسبت به صدور مجوز تاسیس برای هنرستان‌های مذکور اقدام می‌شود. صدور مجوز تاسیس مدارس غیردولتی در شهرک‌های مسکونی، صدور مجوز برای تاسیس هنرستان‌های غیردولتی برای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای از جمله این برنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به "بند دو" این بسته حمایتی گفت: به منظور پوشش کامل تحصیلی دانش‌آموزان، در مناطقی که ظرفیت کافی درمدارس دولتی وجود ندارد اداره کل اموزش و پرورش استان نسبت به خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی با پرداخت سرانه دانش‌آموزی مصوب اقدام می‌کند. در این بسته، بخشی از امور مورد تصدی آموزش و پرورش به بخش غیردولتی واگذار می‌شود. این واگذاری شامل اجاره، واگذاری امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی و یا واگذاری مدیریت واحدهای دولتی به بخش غیردولتی با پرداخت تمام و یا بخشی ازهزینه سرانه خدمات انجام می‌شود. براین اساس تفاهم نامه‌ای با اداره کل اموزش و پرورش استان و سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به امضا می‌رسد.

ارسال نظر: