استاندار خراسان رضوی: سهم بودجه استان با جمعیت و وسعت آن تناسب ندارد

کدخبر: 916255

علیرضا رشیدیان گفت: علاوه بر جمعیت ثابت سالانه حجم زیادی مسافر نیز به این استان وارد می‌شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار مهاجر غیر ایرانی که ۹۰ درصد آنها در مشهد ساکن هستند در استان وجود دارد

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رشیدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گفت: وسعت استان 7.3 درصد وسعت کشور و جمعیت آن 8 درصد جمعیت کشور است اما این میزان با بودجه‌های تخصیص یافته به استان تناسب ندارد.

هوشنگ خندان دل، معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این جلسه گفت: فقیرتر شدن مردم در مناطق حاشیه‌ای کشور ، به خاطر تمرکز درآمدها در مرکز است و به منظور رفع این چالش باید تمرکز‌زدایی در نظام تصمیم‌گیری‌ها صورت پذیرد. بسیاری از چالش‌های موجود در کشور با تزریق پول و منابع مالی حل نمی‌شود، بلکه این معضل محصول گردش کارهای نادرست و تفکر غیر اقتصادی است که باید این مسائل تغییر کند. باید درآمد هر استان باید در اختیار همان استان قرار گیرد.

غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز که در این جلسه حضور داشت، گفت: هدفم از سفر به استان‌ها درک صحیح واقعیت‌ها و آشنایی با مشکلات فراروی مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور تدوین و تصویب قوانین اجرایی و عملیاتی است. از مدیران استان می‌خواهیم حرکت خود را مبتنی بر ظرفیت‌های استان تنظیم کنند و این کمیسیون را در تنظیم بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه بر اساس توانمندی‌های موجود مساعدت نمایند.

ارسال نظر: