بزرگترین پایانه صادراتی میوه شمال غرب کشور در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد

کدخبر: 922202

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس: این پروژه از نیازهای مهم این شهرستان است/ توجه بیش از حد به شهرستان سرعین باعث شده است که آب‌های درمانی مشگین‌شهر به فراموشی سپرده شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، یونس اسدی، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس در مراسم کلنگ‌زنی پایانه صادرات میوه در مشگین‌شهر گفت: خوشبختانه فضا برای پیشرفت و توسعه پایدار در کشور به خوبی فراهم شده است و کشور ما امروز بیشتر از گذشته به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت و تولید نیاز دارد و بنده به نوبه خود از سرمایه‌گذار این طرح عظیم تشکر می‌کنم.

وی گفت: این پروژه به جد نیاز شهرستان مشگین‌شهر بوده است و امیدواریم این طرح هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد. از استاندار خواهش می‌کنیم تا بحث کارخانه ذوب آهن مشگین شهر را نیز پیگیری کند چون یک فرصت خوب است و با احداث این کارخانه بخش عمده‌ای از جوانان شهرستان مشگین‌شهر صاحب شغل خواهند شد.

اسدی با بیان اینکه توجه بیش از حد به شهرستان سرعین باعث شده است که آب‌های درمانی مشگین‌شهر به فراموشی سپرده شود گفت: تعداد آب‌های گرم این منطقه از سرعین بیشتر است. در ارتباط با ایجاد منطقه آزاد گردشگری و تجاری کارهای خوبی در استان صورت گرفته است ولی ما انتظار داریم که مسئولان این بحث را مختص سرعین ندانند و سایه سنگین سرعین را از سایر مناطق استان بردارند تا شاهد پیشرفت سایر شهرستان‌های استان نیز باشیم.

زمینه گردشگری در مشگین شهر فراهم است

در ادامه این مراسم استاندار اردبیل گفت: آقای واثقی سرمایه‌گذار این طرح 30 سال در صنعت صادرات میوه تجربه داشته است و پروژه‌های گردشگری و تجاری بزرگ و خوبی را در بهترین مناطق ایران احداث کرده است.

مجید خدابخش گفت: زمینه گردشگری و تجارت در شهرستان مشگین‌شهر فراهم است و همه چیز آماده است تا در این منطقه رونق اقتصادی و گردشگری را شاهد باشیم. اصل اشتغال‌زایی در این طرح برای روستائیان و باغداران است و بنابراین با احداث این مجتمع صادراتی برای هزاران نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود. پتانسیل‌های مشگین‌شهر این قابلیت را دارد که در حوزه صادرات میوه در این منطقه سرمایه‌گذاری شود و امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری خوب یک دهکده گردشگری و تفریحی در دامنه‌های سبلان ایجاد کنیم.

به گزارش «نسیم»، استاندار اردبیل در ادامه برنامه‌های خود در سفر به شهرستان مشگین‌شهر در جلسه حل مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی این منطقه حضور یافت .

همچنین استاندار اردبیل با حضور در منطقه نمونه گردشگری نور سبلان از عملیات ساخت طویل‌ترین پل عابر پیاده جهان به طول 350 متر بازدید کرد. با حضور استاندار، فرماندار و نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس طرح گازرسانی به روستای قره باغلار مشگین‌شهر آغاز شد.

ارسال نظر: