نایب رئیس اول مجلس: مدیران، کشور را گران اداره می‌کنند

کدخبر: 922742

ابوترابی‌فرد در جمع زائران شاهچراغ(ع) افزود: با این مدل هزینه کرد و روش نمی توان کشور را اداره کرد/ تمام مسئولان باید هزینه‌های کشور را با مدیریت مصرف کاهش دهند و اعتبارات در خدمت تولید به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد شب گذشته در ویژه برنامه بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) اظهار کرد: از بودجه 140 هزار میلیارد تومانی سال گذشته، بیش از 130 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری در کشور و حدود 10 هزار میلیارد تومان در بخش بودجه‌های عمرانی کشور تخصیص داده شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با این روش کشور متحمل هزینه‌های بسیار و بهره‌وری بسیار اندک است، بیان داشت: اگر چرخ تولید در کشور حرکت کند اقتصاد ملی رشد و مولد خواهد شد، این مهم با الهام از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که متاسفانه به این امر تاکنون توجه نشده است.

اعتدال سیاسی مردم ایران قدرت‌های جهان را مجبور به مذاکره برآمده از ضعف کرده است وی افزود: در حال حاضر ایران از یک نظام سیاسی مردم‌سالار برخوردار بهره‌مند است که دولت او در حماسه بزرگ سیاسی خرداد 92 شکل گرفته است و این نظام قدرت و اقتدار برآمده از ملت بزرگ ایران، راه را برای آینده درخشان مردم ایران هموار کرده است. امروز اعتدال سیاسی مردم ایران قدرت‌های جهان و 1+ 5 را مجبور به مذاکره برآمده از ضعف کرده است که این دستارود بزرگ ملت ایران به دلیل پیروی از ولایت فقیه و ایستادگی و استقامت است.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه مردم ایران با ایستادگی و مقاومت، دوران سخت تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌اند، اضافه کرد: ملت ایران در این برهه از زمان باید با تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور، ظرفیت‌های ملی را شناخته و قدرت نظام در عرصه‌های مختلف را تقویت کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ملی، اقتدار و راه برون‌رفت کشور از تنگناها را هموار می‌کند، گفت: درسال‌ جاری باید در عرصه فرهنگ و اقتصاد گام‌های بلندی در کشور برداشته شود.توجه به اولیای دین و حرم‌های مطهر در کشور یکی از راه های افزایش ظرفیت های دینی و انقلابی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دفاع از حق باید ایستادگی کرد، گفت: امروز داعش و مزدوران استکبار علی‌رغم استفاده از دلارها، سلاح‌ها و برنامه‌های نظامی غرب نتوانستند بر مبارزان مقاومت اسلامی غلبه کنند و این به دلیل تاسی به مکتب اهل بیت(ع) است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران خالق دستارود عظیم دفاع مقدس هستند، بیان کرد: امروز مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و غزه از ثمرات شجره طیبه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مبارزان در کشورهای اسلامی فرزندان دفاع مقدس هستند که اگر دلاورمردی شهدا و ایثارگری جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نبود، امروز سلحشوران مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی ایجاد نمی‌شد. شهدا با شجاعت و شهامت جنگیدند تا امروز مکتب شیعه پرچم دار مبارزه با استکبار در دنیای اسلام باشد و باید راه آنان در جامعه به‌ویژه توسط نسل جوان همچنان با صلابت و اقتدار ادامه یابد.

شاهچراغ(ع) افتخار بزرگ فارس است

ابوترابی‌فرد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت بزرگداشت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز پناهگاه امام‌زادگان و اهل بیت(ع) بوده است، گفت: روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی‌شاهچراغ(ع) روز تجدید پیمان مردم فارس با خورشید درخشان شهرشیراز است.حرم امام‌زادگان واجب‌التعظیم و در راس آنها حرم احمدبن موسیشاهچراغ(ع) افتخار بزرگی برای مردم این استان است.

وی با بیان اینکه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از نظرعبادت، علم، تقوا، انفاق و شجاعت مورد احترام ویژه پدرشان امام هفتم بودند، افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته و فاخر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ولایت‌پذیری است که مقام ولایت این امام بزرگوار در تاریخ اسلام ماندگار شده است.

ارسال نظر: