"پنجمین اجلاس دکترین جهانی‌ شدن دهه غدیر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود"

کدخبر: 929363

رئیس حوزه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) افزود: این اجلاس بین‌المللی نهم مهرماه در حرم احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود/ ۸۰ درصد اجرای برنامه‌های فرهنگی حرم شاهچراغ(ع) محقق شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»،حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه حرم احمدبن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) پایگاه بزرگ تجمع‌های شیعی کشور است؛ بر همین مبنا برنامه‌های هفته ولایت و غدیر که بزرگترین علم و سند مکتب کشور است در این حرم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این اجلاس یک اجلاس علمی - دانشگاهی و حوزوی است و در 14 محور برگزار می‌شود که مهم‌ترین محور اصلی آن جهانی‌سازی فرهنگ غدیر و مبانی و اصول یافته‌های اسلامی در زمینه غدیر است.

اسماعیل‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در شش ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: در بخش فرهنگی با اولویت مخاطب‌شناسی برنامه‌ها را پیش بردیم و امروز 80 درصد برنامه‌ها در زمینه فرهنگی محقق شده است.

مشاور و رئیس حوزه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) تصریح کرد: در بخش عمرانی نیز شبستان بزرگ امام خمینی(ره) این آستان نیز که به دلایلی ساخت و اجرای آن متوقف شده بود امروز با سرعت در دست تکمیل‌ شدن است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. مردم فارس در 30 سال گذشته تحول در توسعه حرم شاهچراغ(ع) را به چشم ندیده‌اند و به نوعی این حرم با توجه به سوء‌تدبیرها در بن‌بست بوده است که امیدواریم راهگشایی آن آغاز شود. زائرین زیادی مراجعه کرده و گلایه از قبض‌های جریمه پلیس در قبال زیارتشان را دارند که به نظر می‌رسد اینها نیز شایسته زائران نیست و باید پارکینگ مناسب و بازگشایی در اطراف حرم برای رفاه زائران داشته باشیم.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: معتقدیم در توسعه حرم مطهر، محور شاهچراغ(ع) است و در این راه نیز سایر امامزادگان واجب التعظیم از جمله حرم سیدعلاءالدین(ع) باید مورد توجه قرار گیرند. طرح 57 هکتاری توسعه حرم نیز تمام مجوزهای لازم را گرفته و اجرای آن نیز ادامه می‌یابد تا روز‌به‌روز شاهدبازگشایی اطراف آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) باشیم.

رئیس حوزه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) همچنین از مشارکت‌های خوب مردمی در کمک به شاهچراغ(ع) خبرداد و افزود: عشایر فارس امروز با نذورات خود بیشترین سهم را در دارالضیافه حرم دارند. امروز میزان طبخ در دارالضیافه حرم به 20 هزار غذا نیز افزایش یافته که این به نوعی کم‌نظیر است.

ارسال نظر: