امام جمعه اهل سنت سراوان: سازمان ملل تریبون بازگویی سیاست‌های آمریکا و اسرائیل است

کدخبر: 929879

مولوی ساداتی در گفتگو با «نسیم» افزود: نباید زمینه نفوذ برخی قدرت‌ها در این سازمان فراهم شود/ صحبت‌هایی مانند اظهارات بان‌‌کی‌مون در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، راه به جایی نمی‌برد

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با «نسیم» افزود: هر مسئول و ارگان وظیفه‌ای تعریف شده بر عهده دارد و باید به وظایف خود عمل کند. سازمان ملل متحد نیز دارای تشکیلات و وظایفی است و باید در راستای حمایت از مردم جهان از اختیارات خود استفاده کند. استقلال این سازمان شرط اول برای رسیدن به اهداف آن است؛ بنابراین نباید زمینه نفوذ برخی قدرت‌ها در آن فراهم شود و این سازمان را به تریبونی برای بازگویی سیاست‌های قدرت‌های خاص تبدیل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملل نه تنها از وظایف اصلی خود دور شده؛ بلکه به دخالت در امور کشورها روی آورده است. اظهارات عجیب اخیر بان کی‌مون نمونه بارزی از این دخالت‌ها است. امروز مردم دنیا به سطحی از درک رسیده‌اند که می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند. صحبت‌هایی مانند اظهارات بان کی‌مون در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، راه به جایی نمی‌برد. روندی که سازمان ملل و در رأس آن شخص بان کی‌مون دنبال کرده و می‌کنند؛ نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، در راستای ارتکاب جنایات خود از همه اهرم‌ها استفاده می‌کند و این سازمان نه تنها جلوی آنها نمی‌ایستد؛ بلکه از آنها حمایت کرده و مدام سنگ آنها را به سینه می‌زند. مردم فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان سالهاست که خانه و کاشانه خود را مطالبه می‌کنند؛ و سوال اینجاست که چرا در قبایل اینگونه مسایل فریاد حقوق بشر از این ارگان بین‌المللی به گوش نمی‌رسد؟! و این که آیا کودکان و زنان فلسطینی شایسته دفاع نیستند؟! امروز مردم دنیا به خوبی می‌دانند که سازمان ملل به هیچ عنوان در انجام وظایف خود، درست عمل نمی‌کند.

ارسال نظر: