سیدمرتضی حسینی: طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر هفته آینده به صحن علنی می‌آید

کدخبر: 931018

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: سه‌شنبه آینده کمیسیون فرهنگی در جلسه‌ای مشترک با کمیسیون قضایی جزئیات این طرح را بررسی و برای رأی‌گیری به صحن علنی می‌فرستند

سیدمرتضی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی افزود: سه‌شنبه آینده دو کمیسیون فرهنگی و قضایی بررسی نهایی این طرح را به اتمام می‌رسانند و آن را برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس می‌فرستند.

وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر که در جاهایی، قانون برای حمایت از این افراد مسکوت است، هدف اصلی این طرح است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه امر به معروف وظیفه همگانی است افزود: همه ما مکلف به امر به معروف و نهی از منکر زبانی هستیم. هم قرآن و هم ائمه تأکید فراوانی روی امر به معروف لسانی داشته‌اند.

حسینی با اشاره مواضع انصار حزب‌الله در مورد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: هرگونه امر به معروف یدی و اجباری توسط افراد حقیقی خلاف قانون است و اینکار در حوزه وظایف نیروی انتظامی تعریف می‌شود. احدی حق ندارد به اجبار امر به معروف کند. به انصار حزب‌الله توصیه کردیم به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بروند و در قالب بخش مردمی این ستاد مشغول به این مهم شوند که هم کارشان جنبه قانونی داشته باشد و هم این قضیه دستاویزی برای دشمنان نظام نشود.

ارسال نظر: