رضوی: تخصیص اعتبار نیم درصدی برای ارائه برخی خدمات به مناطق محروم ابلاغ شد

کدخبر: 931062

معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به «نسیم»، در خصوص اختصاص درآمد نفت و گاز به مناطق مبدأ افزود: دستگاه‌های مربوطه تا پایان مهر گزارش خود در این زمینه را ارائه خواهند داد

به گزارش «نسیم»، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور در نشست خبری در پاسخ به «نسیم»، در خصوص تأثیر اختصاص درآمد نفت و گاز به مناطق مبدأ برای محرومیت‌زدایی از این مناطق؛ اظهار داشت: اعتبار نیم درصدی برای گازرسانی و برخی خدمات روستائی از سوی وزیر نفت ابلاغ شده که طبق آن، طی نامه‌ای از دستگاه‌های مربوطه خواستار ارائه گزارش عملکردشان طبق ماده ۱۹۴ برنامه پنجم شده‌ایم؛ قاعدتا تا پایان مهر باید این گزارش‌ها جهت ارائه نتیجه نهائی به جمع‌بندی برسد.

وی افزود: طرح مشارکت مردم در پایداری توسعه اقتصادی روستاها، 14 و 15 مهر همزمان با همایش ملی روز روستا و با سخنرانی معاون اول رئیس جمهور کلید می‌خورد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوردر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بررسی های 40 سال گذشته حاکی از غالب بودن هزینه های خانوار روستایی نسبت به درآمد آنهاست، افزود: بهترین وضعیت بهترین وضعیت درآمد را روستائیان ما دسال 86 داشته اند که بازهم درآمد و هزینه ها مساوی نبوده است. وی همچینن با بیان اینکه این دولت به دنبال تغییر رویکردی در حوزه روستاهای کشور است افزود: از این منظر در صدد است تا بجای ارائه صرف خدمات عمرانی و زیرساختی به روستائیان به توانمندی سازی آنها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هم توجه شود.

رضوی رونمائی از "طرح مشارکت مردم در پایداری توسعه اقتصادی روستاها" زمینه مناسبی برای پرداختن به مشکلات روستائیان برشمرد و اظهار داشت:مسائل اصلی روستائیان شامل ضعف اقتصادی، تبعیض در ارائه خدمت رسانی نسبت به آنها و دسترسی به مقامات ملی و استانی است که در این میان سطح پائین درآمد آنها سبب ایجاد مهاجرت به شهرها شده است لذا دولت در اولین گامش برای این قشر به دنبال برنامه ریزی برای ارتقای توان مالی روستائیان است. وی در همین زمینه افزود: 63درصد مهاجرتها مربوط به وضعیت اقتصادی روستائیان است. این مقام مسئول همچینن به دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت : بعد از اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار بحث توسعه روستائی را مطرح کردند و صنایع تبدیلی راه حلی مناسب برای توسعه روستاها بیان کردند دولت در این زمینه فعال شده است. رضوی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه طبق سرشماری سال 90 جمعیت کل روستائی و عشایری کشور 21 میلیون و 504 هزارو 8 نفر اعلام شده است، اظهارداشت: به دنبال آن هستیم تا برای سال 94 تمامی روستاها را تحت پوشش تامین اجتماعی بیمه کنیم. وی همچنین گفت:200هزار واحد مسکونی روستاهای کشور با وام 15میلیونی روستائی در سال93 نظارت و ساخته خواهد شد.

ارسال نظر: