آیت‌الله شفیعی: حماسه شکست حصر آبادان، درسی برای امروز ما است

کدخبر: 931473

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان افزود: مقاومت مردمی در آبادان با اتحاد ملت و روحانیت، امری بی‌‌نظیر بود/ حماسه مردم آبادان، اعم از عرب و عجم به رهبری آیت‌الله جمی در تاریخ جاودانه است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری، در آئین رونمایی از اینترنت پرسرعت نسل سوم و جشن نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه در محل تالار مهر آبادان با ابراز امیدواری از آغاز به کار پروژه اینترنت پرسرعت نسل سوم در خوزستان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی در مباحث فرهنگی، اجتماعی شویم

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم آبادان همچون دیگر مردم خوزستان بر گردن نظام و مردم کشور حق بزرگی دارند و ما در موضوع اصل انقلاب و دفاع مقدس مدیون آنان هستیم، افزود: اگر چه امروز از آبادان سخن می‌گوییم، اما هیچ‌گاه نمی‌توانیم حق آبادان و مردمان آن را به طور کامل ادا کنیم . مسئله شکست حصر آبادان به دستور امام راحل(ره) دارای اسرار و رموز نهفته بسیار و حاوی درس‌های آموزنده‌ای برای امروز است؛ مسئله دفاع مقدس دائره‌المعارفی عمومی است.

نماینده خوزستان در خبرگان تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی اعتقاد مردم و رزمندگان به روحانیت و رهبری به گونه‌ای بوده که هر آنچه از سوی آنان بیان می‌شد به فوریت انجام می‌گرفت . روحانیون علاوه بر امور مربوط به خود، با پوشیدن لباس رزم و حضور در کنار مردم و رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل به نبرد با دشمن می‌پرداختند؛ وحدت میان مردم، رزمندگان و روحانیان مستقر در جبهه‌ها مثال‌زدنی بود .

آیت‌الله شفیعی گفت: حماسه ای که مردم آبادان چه مردم و چه زن اعم از عرب و عجم با همراهی شیوخ و عشایر منطقه و در رأس آنان مرحوم آیت‌الله جمی، امام جمعه وقت آبادان در مقابل هجوم و ددمنشی حزب بعث عراق از خود نشان دادند، روز 5 مهر را رقم زد . سخن در مورد خدمات و زحمات این مرد بزرگ (مرحوم آیت‌الله جمی) فراوان است، وی هر آنچه را که در دوران دفاع مقدس برایش رخ داده است را در کتابی تحت عنوان "نوشتم تا بماند" منتشر کرد که تاکنون چند بار نیز بازنشر شده است . آیت‌الله دهدشتی نیز به عنوان یکی دیگر از روحانیون فعال در دوران دفاع مقدس نیز ایستادگی کرد و دستان خود را در این راه از دست داد .

ارسال نظر: