"عملیات احداث صحن امام‌رضا(ع) در کاظمین پس از ماه محرم آغاز می‌شود"

کدخبر: 933890

دهنوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در گفتگو با «نسیم» افزود: ساخت صندو‌ق‌های ضریح حرمین کاظمین به مرحله پایانی رسیده است/ استان متعهد به تأمین ۱۶ هزار خشت طلا برای ایوان‌های کاظمین است

جعفر دهنوی در گفتگو با «نسیم» افزود: صندوق‌های داخل ضریح امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) در کاظمین به مرحله "پولستر کاری" رسیده است و امیدواریم ظرف مدت یک ماه به پایان برسد و پس از عبور از شهرستان‌های کشور، به کاظمین ارسال شود. این صندوق‌ها که از چوب "ساج" استفاده شده است بیش از 500 سال ماندگاری دارد.

وی با بیان اینکه دومین گروه طلا کاران جهت طلاکاری ایوان‌های کاظمین جمعه گذشته اعزام شدند، گفت: این استان متعهد شده است که هزینه 16 هزار خشت را تأمین کند که تاکنون 35 درصد آن تأمین و هر خشت دارای سند و به مبلغ300 هزار تومان است و بایستی تا پایان سال این تعداد خشت‌ تأمین شود.

دهنوی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی صحن امام رضا(ع) تدوین شده و بنا شده نظام مهندسی استان نقش موثری در این پروژه داشته باشد و با توجه به اینکه این پروژه جزء اساسی‌ترین پروژه‌های استان است، بعد از ماه محرم وارد فاز اجرایی می‌شود. این پروژه بایستی بالغ بر 100 میلیارد تومان از محل مشارکت خیرین تأمین هزینه شود و تاکنون خیرین زیادی برای آن ثبت نام کرده و آمادگی خود را برای احداث این صحن اعلام کرده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: تولیت‌های حرمین، دیوان وقف شیعی و دفتر آیت‌الله سیستانی نسبت به پروژه‌ها عنایت خاصی دارند، صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف با متراژ 218 هزار متر مربع آماده شده است و قسمت‌های پایانی آن در دست اقدام است و بزرگترین محموله سیمان به تعداد دو هزار تن توسط 48 تری از این استان ارسال شد.

وی گفت: خراسان رضوی متولی ساخت هفت درب طلا و یک درب نقره را بود که چهار درب به کاظمین تا پایان ماه محرم تکمیل و ارسال می‌شود، طی شش‌ماه نخست سال جاری بیش از 745 میلیون تومان وجوهات و نذورات مردم از سطح استان جمع ‎ ‌ آوری شده که مشهد با بیش از 338 میلیون، نیشابور با 87 میلیون، کاشمر با 29 میلیون و سبزوار با 26 میلیون تومان جزو شهرستان‌های برتر استان محسوب می‌شوند.

دهنوی تصریح کرد: این استان حدود شش میلیون جمعیت دارد، اگر هر فرد ماهیانه یک‌هزار تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کند، در سال رقم قابل توجه‌ای بدست می‌آید که تاکنون مردم استان به‌ویژه مسئولان استانی با هزینه بیشتری از مبلغ تعیین‌شده، از این طرح استقبال کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب "0120200000000" بانک ملی ایران با شناسه واریز "889925" یا شماره کارت "6037997799529052" واریز کنند.

ارسال نظر: