رئیس سازمان میراث فرهنگی: باغ موزه مشاهیر شیراز تا سه سال آینده تکمیل می‌شود

کدخبر: 937570

سلطانی‌فر افزود: بهره‌برداری از این باغ موزه تحولی جدید در اطراف حافظیه شیراز به وجود آورده و این مکان را توسعه می‌دهد/ نخستین هیأت‌‌امنای اماکن تاریخی فرهنگی کشور در فارس فعال می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم یادروز حافظ در جمع خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این باغ موزه تحولی جدید در اطراف حافظیه شیراز به وجود آورده و این مکان را توسعه می‌دهد و برنامه‌ریزی لازم جهت تأمین اعتبار این طرح انجام شده است. نخستین هیأت ‌امنای اماکن تاریخی فرهنگی کشور از هفته آینده در فارس فعال می‌شود و امیدواریم این مهم نیز تأثیر بسزایی در شناسایی و نگهداری بهتر اماکن تاریخی و فرهنگی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، عملیات اجرایی طرح توسعه آرامگاه حافظ در سال ۸۷ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. این مجموعه در قالب طرح عرفان که محدوده دروازه قرآن تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) را در بر می‌گیرد، اجرا می‌شود و آثار تاریخی فرهنگی ارزشمندی مانند دروازه قرآن، باغ دلگشا، آرامگاه حافظ، هفت‌تنان، چهل‌تنان و بخش‌هایی از دانشگاه شیراز در آن قرار می‌گیرد. با گذشت بیش از شش سال اکنون وعده داده شده این طرح تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این مهم محقق شود.

ارسال نظر: