مدیر برنامه و بودجه شهرداری مشهد: حدود دو هزار پیمانکار با این نهاد ارتباط دارند

کدخبر: 939677

محمدمهدی کریمی افزود: تمامی پروژه‌های شهرداری به صورت مناقصه واگذار می‌شود/ در سال جاری پروژه‌های عمرانی سطح شهر با ۱۰۹۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی واحدهای اجرایی در حال اجرا هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کریمی ظهر امروز در نشست خبری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری در سال 93 با تشکیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه، تعریف پروژه‌ها را به این شورا واگذار کرده که تاکنون 28 جلسه از این شورا برگزار شده و 1352 پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سامانه کنترل پروژه‌ها در شهرداری مستقر شده و با کمک این سامانه، پیشرفت پروژه‌ها رصد و به صورت ماهیانه گزارش می‌شود. این نهاد براساس عملکرد مطلوب، جایزه ملی سازمان برتر در زمینه بودجه‌ریزی را کسب کرده است. بخشنامه بودجه 94 نیز هفته گذشته در شورای برنامه‌ریزی ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

علی آبسالان، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد سعی دارد تا در همه حوزه‌های خدمات‌دهی شهرداری مشهد تا حد امکان در راستای تحصیل فرایندها و بهبود آن و تبدیل به یک سرویس غیر حضوری، کاهش تعداد مراجعات، کاهش تعداد سفرها و کاهش معطلی‌ها اقدام کند.

آبسالان تصریح کرد: از جمله اقدامات این سازمان سامانه صدور مجوز روز بازار و شب بازار و فراهم‌کردن بستری مناسب جهت ثبت درخواست، صدور مجوز و بازرسی برای بازا‌ر‌های موقت شهرداری است. ماهیانه نزدیک به سه هزار نفر که متقاضی استفاده از بازارهای موقت شهرداری هستند، جهت دریافت مجوز به سازمان میادین مراجعه می‌کنند، لذا با کمک سامانه کنترل این موارد از اجحاف در حق افراد و اعمال نظر در جهت صدور مجوز جلوگیری به عمل آمده است.

وی گفت: همچنین سامانه "ریزمتره پی وب" برای استفاده از بانک فهرست بهاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در شهرداری، یکسان‌سازی نحوه برآورد هزینه‌ای پروژه‌ها قبل ازانعقاد قرارداد، یکسان‌سازی نحوه برآورد زمانی و تهیه گانت‌چارت قبل از انعقاد قرارداد طراحی شده است. دیگر سامانه‌ها از جمله سامانه بررسی پیشنهاد طرح پژوهشی، سامانه مدیریت پشتیبانی امداد و سامانه بانک اطلاعات بانوان شاغل شهرداری نیز براساس شبکه اکتیو فیبر نوری راه‌اندازی شده است.

مدیر فاوا شهرداری مشهد اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین اقدامات در حال توسعه شامل توسعه سیستم یکپارچه شهرسازی، توسعه سیستم انتخاب نمونه‌ها، توسعه سیستم منابع انسانی، متمرکزسازی سرورهای منطبق و مدیریت پشتیبان داده‌ها است. مهمترین اقدامات در دست اقدام نیز شامل پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار حوزه برنامه‌ریزی، اداری و مالی و خدمات شهری و همچنین شخصی‌سازی من‌کارت و ایجاد زیرساخت مدیریت توزیع سرویس‌ها و خدمات دارای یارانه است.

ارسال نظر: