معاون وزیر ارشاد: کمتر از یک درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارتخانه است

کدخبر: 944406

علی اصغر کاراندیش در نشست با اصحاب رسانه و هنر اردبیل گفت: ۳.۵ درصد کل بودجه کشور به بخش فرهنگ تعلق می‌گیرد/ خدمات بیمه تکمیلی را با برنامه‌ای بهتر اجرا می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در نشست با اصحاب هنر و رسانه در اردبیل گفت: تبادل اطلاعات و فرهنگ در جهان امروزی حائز اهمیت است. باید سطح فرهنگ در جامعه افزایش یابد و طبیعی است برای اینکه بتوانیم به این هدف برسیم بهترین روش استفاده از هنر و رسانه است.

ایران از نظر فرهنگ دینی و اسلامی بسیار غنی است

وی گفت: ادیان و مکاتب دیگر در مقابله با فرهنگ و دین ما اقداماتی انجام می‌هند که فرهنگ خود را ترویج و فرهنگ ما را منزوی کنند. ایران از نظر فرهنگ دینی و اسلامی بسیار غنی است و باید آشنایی با این فرهنگ در مدارس و دانشگاه‌های کشور تعلیم داده شود. برای رسیدن به این اصل باید اول هدف را بشناسیم و وظیفه دولت و نظام این است که امکانات را در اختیار فعالان بخش هنر قرار دهد.

20 درصد اعتبارات معاونین به استان‌ها تعلق می‌گیرد

کاراندیش گفت: یکی از اقدامات و تصمیمات مهم اخذ شده در این دولت این است که امکانات را در بخش هنر از تهران به شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها سوق بدهیم. تصمیم گرفته شده است که علاوه بر اعتبارات استانی، 20 درصد اعتباراتی که در اختیار حوزه معاونین قرار دارد به استان‌ها تعلق بگیرد.

خدمات بیمه تکمیلی را با برنامه‌ای بهتر اجرا خواهیم کرد

وی در مورد بیمه هنرمندان گفت: سعی کرده‌ایم بیمه هنرمندان را ساماندهی کنیم و یک پالایشی در این بخش انجام دادیم که کسانی که قبلا از این بیمه استفاده می‌کرده و الان از حرفه دیگری بیمه شده‌اند را حذف کنیم و افراد جدیدی را ثبت‌نام کنیم. خدمات بیمه تکمیلی را با برنامه‌ای بهتر اجرا خواهیم کرد.

ارسال نظر: