عضو شورای شهر کرمانشاه: با تبلیغات محیطی غیرقانونی برخورد می‌شود

کدخبر: 957172

احسانی افزود: آیین‌نامه تبلیغات محیطی سطح شهر برای تصویب نهایی به شورایعالی استان‌ها ارسال شده است/ شهروندان کرمانشاه تخلفات تبلیغاتی را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند

سید احسان احسانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه در گفتگو با «نسیم» عنوان کرد: طی سنوات گذشته بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌هایی که در شهرداری کرمانشاه مصوب می‌شد و به نوعی به تصویب شورای اسلامی شهر هم می‌رسید، برای تمام تبلیغات سطح شهر ضوابطی تعریف می‌شد و افرادی که کارشان تبلیغات شغلی، صنفی و یا تجاری است، باید آن ضوابط را در کارشان اعمال می‌کردند.

وی با بیان اینکه جلساتی هم در این باره توسط مراجع دیگر مثل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و فرمانداری و... برگزار شده است، گفت: آیین‌نامه تبلیغات محیطی سطح شهر برای تصویب نهایی به شورای عالی استان‌ها ارسال شده که امیدواریم به زودی مصوب، بودجه آن لحاظ و در سراسر کشور لازم‌الاجرا شود.

احسانی در خصوص چگونگی نظارت بر محتوای بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: باید در محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی همه شئونات اسلامی و قانونی و اصول انشایی و ادبیات رعایت شود. همچنین تبلیغات نباید باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد سوءتعبیر برای مردم شود. با توجه به اینکه وظیفه شورای شهر سیاست‌گذاری است، نظارت بر این موضوع به شهرداری کرمانشاه تفویذ شده است. افرادی که قصد نصب بیلبوردهای تبلیغات در سطح شهر را دارند، باید اندازه‌ها و ابعاد متعارف را رعایت و آن را در اماکنی که باعث مزاحمت و آزار شهروندان نشود، نصب کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه در خصوص تخلفات احتمالی در تبلیغات محیطی هم گفت: اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، شهروندان کرمانشاهی می‌توانند آن را به سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند. در شهرداری کمیته‌ای به‌نام تبلیغات و زیباسازی شهر کرمانشاه وجود دارد که در آن محتوای و اصول قانونی تبلیغات سطح شهر بررسی می‌شود.

احسانی درباره تبلیغات برخی افراد و گروه‌هایی که با طرح اسم و عنوان خود به دنبال سوءاستفاده‌های مختلف از اعتماد مردم هستند، تاکید کرد: شهرداری کرمانشاه باید با همکاری ادارات ذیربط(ارشاد، تبلیغات، فرمانداری و مراجع امنیتی) نسبت به این نوع تبلیغات غیرقانونی حساسیت نشان دهد که باعث سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب نشود. تاکنون شورای شهر و واحدهای زیر نظر شورا، با افراد متخلف برخورد کرده و بنرهای غیرقانونی را جمع‌آوری کرده‌اند. حتی مواردی بوده که به دادگاه معرفی شدند.

وی در خصوص بیلبوردهای تبلیغی روی پل‌های عابر پیاده که سبب تاریکی و از بین رفتن دید و تبعا امنیت آن پل‌ها به‌ویژه‌ برای زنان می‌شود، نیز گفت: این مسئله کاملا درست است و باید ابعاد تابلوهای تبلیغاتی بزرگ روی پل‌های عابر پیاده ابعادی استاندارد باشد و باعث ایجاد ناامنی نشود و حتما این مورد را پیگیری خواهیم کرد تا آرامش عمومی مردم را در پی داشته باشد.

ارسال نظر: