پژوهشگران برتر استان کرمانشاه تجلیل شدند

کدخبر: 957867

استاندار کرمانشاه: امروز جامعه و مشکلاتش در یک طرف و دانشگاه در طرف دیگر قرار دارد/ از هر دستگاهی که اعتبارات بیشتری به بخش پژوهش اختصاص دهد، حمایت بیشتری می‌کنم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ‌ابراهیم رضایی بابادی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمانشاه با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل ما در حوزه پژوهش، کاربردی و عملیاتی نبودن پژوهش‌ها است، عنوان کرد: جامعه به پژوهش‌های تقاضامحور و بنیادی توامان نیاز دارد. اگر دنبال توسعه جامعه باشیم تنها با این دو روش و از مسیر دانشگاه قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه ثروت نهایی برای ما همین پژوهش است، اظهار داشت: اساتید و دانشجویان باید به بطن جامعه نفوذ کرده و مشکلات اصلی را رصد کنند و درصدد حل آنها برآیند. اگر این موضوع محقق شود جامعه به سمت توسعه حرکت پیدا خواهد کرد. اما در شرایط کنونی، جامعه و مشکلاتش در یک طرف و دانشگاه در طرف دیگر قرار دارد.

رضایی عنوان کرد: حوزه پژوهش و فناوری استانداری تلاش‌های خوبی در راستای کاربردی‌کردن پژوهش‌ها انجام داده و درصدد است که ارتباط بین دانشگاه و بطن جامعه را بیشتر کند. از هر دستگاهی که اعتبارات بیشتری به بخش پژوهش اختصاص دهد، حمایت بیشتری می‌کنم و معتقدم تنها از مسیر پژوهش می‌توان مشکلات را حل کرد.

ارسال نظر: