سرپرست دانشگاه رازی: امکان اختصاص تنها ۶ درصد از بودجه دانشگاه به پژوهش وجود دارد

کدخبر: 957913

اعلمی آل‌آقا افزود: درخواست اساتید دانشگاه افزایش این رقم به ۱۵ درصد است/ احداث ساختمان جدید دانشکده‌های شیمی، اقتصاد و هنر و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی از اولویت‌های این دانشگاه است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمانشاه در دانشگاه رازی، با بیان اینکه نیاز جدید کشور در بخش پژوهش، پژوهش تقاضامحور است، عنوان کرد: پرداختن به پژوهش‌های بنیادین از وظایف ذاتی دانشگاه است و حتما مورد حمایت قرار می‌گیرد اما نیاز امروز جامعه پرداختن به پژوهش های کاربردی است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه رازی پروژه‌های عمرانی قابل توجهی را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: احداث ساختمان جدید دانشکده‌های شیمی، اقتصاد و حسابداری، هنر و معماری و... از جمله اصلی‌ترین پروژه‌های عمرانی این دانشگاه هستند که به صورت ویژه در دستور کار ما قرار دارند. سرپرست دانشگاه رازی ساخت آزمایشگاه مرکزی را هم از دیگر اولویت‌های این دانشگاه دانست.

اعلمی آل‌آقا با بیان اینکه در حال حاضر تنها شش درصد بودجه دانشگاه را می‌توان به پژوهش اختصاص داد، عنوان کرد: مطالبه اصلی اعضای هیات علمی دانشگاه رازی این است که این رقم را حداقل به 15 درصد برسانیم و امیدواریم در بودجه سال 94 این درخواست لحاظ شود. همچنین اکنون می‌توانیم به پروپوزال‌های دکتری تنها 800 هزار تومان اختصاص دهیم که اگر بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی عمل کنیم باید این عدد 10 برابر شود؛ البته در آن صورت هم نمی‌تواند پاسخگوی انجام یک پژوهش دکتری باشد.

ارسال نظر: