همایش"اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایران اسلامی" در اردبیل برگزار شد

کدخبر: 958265

استاد دانشگاه تهران گفت: غرق شدن در فضای مجازی باعث افسرده شدن جوانان و موجب ایجاد یک شخصیت لجباز برای آنها می‌‌شود/ سواد رسانه‌ای را در جامعه هدف بالا ببریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، طاهر روشندل ابطانی در کنفرانس اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایران اسلامی در سالن فدک اردبیل گفت: اگر ضعف‌های مدیریتی خود را به حساب فرهنگ بگذاریم در واقع به فرهنگ غنی خود بی‌احترامی کرده و راه نفوذ دشمن را به مقوله فرهنگ باز گذاشته‌ایم. تا زمانی که زیرساخت‌های فرهنگیمان را درست نکنیم به پیشرفت و توسعه اقتصادی نخواهیم رسید. تشییع باشکوه پیکر مرتضی پاشایی نشان داد که چقدر قشر جوان ما در فضای مجازی ذوب و غرق شده‌اند.

استاد دانشگاه تهران با یادآوری اینکه اکنون فرهنگ قشر جوان را فضاهای مجازی و شبکه‌های مجازی رقم میزند، گفت: غرق شدن در فضای مجازی باعث افسرده شدن جوانان شده و یک شخصیت لجبازی را برای آنها ایجاد می‌کند و آنان را از تلاش و کوشش باز داشته و راه نفوذ دشمنان را برای ذهن و تفکر جوانان و نوجوانان باز می‌کند.

وی گفت: ذوب شدن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث بی‌اعتمادی زوجین شده و منجر به رشد پدیده طلاق در جامعه می‌شود. برای جلوگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی شبکه‌های مجازی لازم است سواد رسانه‌ای را در جامعه هدف بالا ببریم. اصلاح الگوی مصرف رسانه در بین جوانان و نوجوانان لازم و ضروری است تا از گسست‌های عاطفی و فرهنگی جامعه جوان جلوگیری کنیم. ریشه درخت فرهنگی کشور با گسترش شبکه‌های مجازی در حال خشکیدن است

روشندل اربطنی تأکید کرد: لازم است مسئولان فضای نقد رسانه‌ای را در کشور گسترش داده و نیات سازندگان فضاها و شبکه‌های مجازی را برای مصرف کنندگان این شبکه ها مشخص و تببین کنند.

ارسال نظر: