آیت‌‌الله صافی گلپایگانی: باید با همه کشورهای اسلامی بخصوص مصر ارتباط داشته باشیم

کدخبر: 958335

این مرجع تقلید افزود: باید بسیار عالمانه و با تدبیر در جهت تقویت روابط مصر و ایران گام برداریم و به دنیا اعلام کنیم که اختلافی با هم نداریم/ امید است رفت و آمدها میان دو کشور باعث تقویت روابط شود

به گزارش خبرگزاری «نسیم»، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بزرگ الازهر مصر گفت: بنده از اینکه به عنوان نماینده شیعه و به جهت نزدیک‌تر شدن روابط دو ملّت دوست ایران و مصر از طرف الازهر دعوت شدید خوشحال هستم. انشاالله این رفت و آمد‌ها ادامه داشته باشد و باعث تقویت روابط شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خصلت‌های ممتاز مردم مصر افزود: ملّت مصر از ابتدا دوستدار خاندان پیامبر(ص) بوده‌اند و هم‌اکنون هم حضور با شکوه و پر‌شور و اشتیاق آن‌ها در مشاهد مشرفه آنجا، نشان از همین دارد. وجود مقام سیده زینب(ع)، مسجد بزرگ رأس الحسین و حرم حضرت سیّده نفیسه(ع) و اماکن مقدّسه دیگر در این کشور، عامل مهمی برای تقویت رابطه بین ملت ما و مصر است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های درخشان و بی‌نظیر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) در زمان حیاتشان نسبت به تقریب بین مذاهب گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های ایشان نسبت به روابط بین مذاهب مختلف اسلامی و نیز رابطه ایشان با الازهر مصر در حدّ بسیار عالی بود و باید‌‌ همان برنامه‌ها هم اکنون الگو برای روابط فی‌مابین قرار بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به فرصت پیش آمده برای تقویت روابط دینی و مذهبی بین مصر و ایران بیان کرد: باید بسیار عالمانه و با تدبیر در جهت تقویت این روابط گام برداریم و به همه بگوییم که ما اختلافی با هم نداریم، بلکه همه نشانه‌های موجود دلالت بر نزدیکی دو ملّت با هم دارد. ما باید با همه کشورهای اسلامی بخصوص مصر ارتباط داشته باشیم و دولت باید هر چه زود‌تر نسبت به تقویت روابط با مصر اقدام نماید. بار‌ها گفته‌ام که مسئولان ما باید در زمینه رفت و آمد زائرین به مصر و بالعکس اقدام نموده و این را بدانند که قطع رابطه با کشور بزرگ اسلامی همچون مصر به مصلحت نیست.

ارسال نظر: