آیت‌الله مصباح یزدی: باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم

کدخبر: 964284

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در فتنه ۸۸ افرادی بودند که سوابق انقلابی خوبی از خود داشتند، اما نتوانستند از آزمون بزرگ فتنه سربلند بیرون بیایند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: برای محفوظ ماندن از فتنه و قرار نگرفتن در مسیر ضلالت و گمراه، باید ولی فقیه زمان خود را شناخته و با همه توان از او حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید تبعیت محض از ولی فقیه در شرایط غیبت امام زمان(عج)، به لحاظ شرعی و عقلایی و به خواست خود حضرت ولی‌عصر(عج) بهترین مسیر برای دستیابی به کمال و سعادت و سربلندی در امتحانات و ابتلائات الهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدف غایی خلقت و بعثت انبیای الهی را امتحان و ابتلاء الهی دانست و گفت: همه نعمت‌های الهی وسایل امتحان و آزمایش است و اینکه ما از این نعمت‌ها و فرصت‌هایی که پیش روی ماست، در چه مسیری و برای رسیدن به چه اهدافی بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه هر کس دارای درک و ظرفیت بالاتری باشد، در مسیر رسیدن به کمال دچار ابتلائات سخت‌تر و پیچیده‌تری خواهد بود، اظهار داشت: زندگی حقیقی در جهان آخرت است که از نتیجه اعمال ما در دنیا شکل گرفته و جاودان خواهد بود.

آیت‌الله مصباح یزدی کسب شناخت و آگاهی و خودسازی را دو عامل مهم و اساسی برای عبور و سربلندی در برابر فتنه‌ها عنوان کرده و افزود: هرچه درک و شناخت ما به ویژه در مواجهه با دین بیشتر و کامل‌تر باشد، بهتر می‌توانیم راه را از بیراهه تشخیص داده و به گمراهی نرویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در مسیر خودسازی وجود دارد، فریب دادن انسان توسط خود اوست، چه بسا بسیاری از افراد که خود را مومن و عالم می‌پنداشتند، اما در مسیر ضلالت و بی‌دینی گام بر می‌داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی بزرگانی بوده‌اند که در آزمون‌های سخت مردود شده‌اند، تاکید کرد: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی مراجعه کنیم، افرادی را می بینیم که انتظارات بسیاری از آن‌ها برای خدمت به انقلاب می‌رفت، امابه انحراف کشیده شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در جریان فتنه 88 نقش اول را ایفا می‌کردند، کسانی بودند که در انقلاب اسلامی، پیشگام و راهنمای دیگران بودند، اما تقصیر کرده و سقوط کردند.

وی در پایان با بیان اینکه در فتنه سال 88 بسیاری از خواص که باور نمی‌کردیم، در این جریان رفوزه شدند، تصریح کرد: قطعا ابتلائات و فتن‌ه‌های دیگری هم پیش روی ما وجود دارد که ما باید حواسمان را جمع کرده و در برابر این فتنه‌ها آگاه و هوشیار باشیم.

ارسال نظر: