مدیرکل پدافند غیرعامل: مسائل زیستی مجتمع دام‌ قم ساماندهی می‌شود

کدخبر: 964904

مهدی متقیان افزود: مقرر شده است اداره کل دامپزشکی استان راهکارها و پیشنهادات اجرایی را به منظور پیگیری و اقدام به دبیرخانه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی اعلام کند

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، مهدی متقیان در بازدید از مجتمع دام‌شهر، با اشاره به اینکه از 23 استان کشور دام وارد قم می‌شود و به استان‌های دیگر منتقل می‌شود، افزود: باید برای مجتمع دام‌شهر قرنطینه شبانه‌روزی با امکانات و تجهیزات کامل ایجاد و ورود و خروج دام به مجتمع دام‌شهر کنترل شود.

وی اضافه کرد: باید در ورودی دامشهر پاسگاه نیروی انتظامی با خدمات شبانه‌ر‌وزی استقرار یابد و ترتیبی اتخاذ شود تا با هماهنگی با استان های دیگر دام های وارد شده به استان هویت دار باشد. مقرر شده است اداره کل دامپزشکی استان راهکارها و پیشنهادات اجرایی را به منظور پیگیری و اقدام به دبیرخانه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی اعلام کند.

متقیان در پایان با بیان اینکه دغدغه ما در استان جدی گرفتن بحث پدافند غیرعامل است، گفت: یکی از وظایف قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان پایش و رصد تهدیدات زیستی و عوامل تشدید کننده آن در حوزه‌های انسانی، گیاهی، جانوری، زیست محیطی، آب و غذا است.

ارسال نظر: