آصفری: تحریم‌های جدید آمریکا، ملت ما را نسبت به این کشور بی‌اعتمادتر می‌کند

کدخبر: 964988

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: هرچه از زمان مذاکرات می‌گذرد این سخن مقام معظم رهبری بیشتر اثبات می‌شود که ما به مذاکرات خوشبین نیستیم چون به آمریکا اعتماد نداریم

محمدحسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: اگر مردم به آمریکا بی‌اعتماد هستند همین سیاست‌هایی است که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند.

وی همچنین افزود: آمریکا همیشه سیاست چماق و هویج را دنبال می‌کند. از یک طرف صحبت از مذاکره می‌کند و از طرف دیگر تحریم‌ها را بر روی ملت ایران تشدید می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا نسبت به چند شرکت و فردی که با ایران رابطه تجاری داشتند افزود: اینگونه اقدامات غیر از اینکه دیوار بی‌اعتمادی بین ملت ایران و آمریکا را بلندتر می‌کند هیچ نفعی برای آمریکایی‌ها نخواهد داشت. ملت ایران نسبت به آمریکایی‌ها بی‌اعتمادتر خواهند شد و همان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما به مذاکرات خوشبین نیستیم چون به آمریکا اعتماد نداریم. اینگونه اقدامات هم ثابت‌کننده این است که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

آصفری گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با سیاست‌های زورگویانه، مسائل خود را به ملت ایران تحمیل کنند.

وی به لزوم برخورد جدی دستگاه دیپلماسی ایران اشاره کرد و افزود: اولاً باید بحث تحریم‌ها را از طریق مراجع قانونی بین‌المللی دنبال کنیم و در دادگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اعمال خصمانه آمریکا را پیگیر باشیم و باید یک شکایت رسمی علیه آمریکا باید داشته باشیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

آصفری در پایان گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید شدیدا این رفتار غیر دیپلماتیک آمریکا را محکوم کند و از طرق سیاسی جلوی تحریم‌های بیشتر را بگیرد.

ارسال نظر: