آیت‌الله صافی گلپایگانی: طلاب تاثیرگذار در شهرستان‌ها از قم هجرت کنند

کدخبر: 965494

این مرجع تقلید افزود: حضور علما و روحانیت در بلاد مختلف باعث مصون ماندن دین از انحرافات و فساد می‌شود/ خدمت به طلاب را برای خود افتخار بدانید

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صافی گلپایگانی، وی در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه افزود: کسانی که تا مقدار مناسب تحصیل کردند و می‌توانند درشهرستان خود تاثیرگذار باشند باید از قم مهاجرت کنند زیرا حضور علما و روحانیت در بلاد مختلف باعث مصون ماندن دین از انحرافات و فساد می‌شود، البته شما هم باید به طلاب عزیز شهرستان‌ها خدمات بیشتری ارائه کنید تا اشتیاق آنها برای ماندن در آنجا بیشتر شود و مسیر تبلیغ هموارتر گردد.

وی گفت: روحانیون، خدمتگزاران حضرت بقیةالله الاعظم(عج) هستند و خدمت به آنها، خدمت به آن حضرت است که شما الحمدلله در این کار موفق بوده و به لطف خداوند موفق خواهید بود. در زمان گذشته وضع معیشت و زندگانی آقایان طلاب بسیار سخت و غیر قابل تصور بود اما الان الحمدلله به لطف خدا و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) این وضعیت به طور نسبی بهبود پیدا کرده است که باید سعی کنید بهتر از این شود.

وی با بیان اینکه خدمت به طلاب را برای خود افتخار بدانید، گفت: در این زمینه هرچه انسان بتواند اسباب خودکفایی و بی‌نیازی این قشر را فراهم آورد و موجبات استقلال و مناعت طبع این افراد فراهم شود که آنها با خیالی آسوده درس بخوانند و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند، اجر و ثواب بسیار زیاد دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در خاتمه از مسئولان خدمات حوزه و تمام کسانی که برای آسایش و رفاه طلاب زحمت می کشند تقدیر و تشکر نمود و برای مزید توفیقات آنان در خدمت به حوزه های علمیه دعا کرد.

ارسال نظر: