مدیرکل مدیریت بحران اردبیل: مطالعات مهار سیلاب‌های مشگین‌شهر شروع شده است

کدخبر: 969294

اسلامی گفت: نتیجه این بررسی‌ها بعد از اعلام نظر مشاور عملیاتی می‌شود/ اعتبارات هلال‌احمر استان سه برابر شده است/ شش میلیارد صرف راه‌اندازی رادار هواشناسی می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: اعتبارات هلال‌احمر استان نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده و جهت استقرار بالگرد امداد و نجات یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آشیانه آن در فرودگاه اردبیل در نظر گرفته شده است. در راستای مدیریت حوادث غیرمترقبه، نانوایی‌ها و جایگاه سوخت و سرویس‌های بهداشتی سیار خریداری شده است.

وی گفت: برای شهرستان مشگین‌شهر سامانه تگرگ‌زدایی خریداری خواهد شد، این سامانه در شهرستان‌های آذربایجان غربی به خوبی جواب داده است و برای پیش‌بینی دقیق تغییرات آب و هوایی رادار هواشناسی به ارزش شش میلیارد تومان خریداری شده و با تکمیل زیرساخت آن در اردیبهشت‌ماه سال 94 نصب و راه‌اندازی خواهد شد. این سامانه قادر است تغییرات آب و هوا را با دقت بسیار بالا پیش‌بینی کند.

اسلامی با بیان اینکه مطالعات برای مهار سیلاب‌های شهرستان مشگین‌شهر اغاز شده است، گفت: نتیجه این بررسی‌ها در آینده نزدیک توسط مشاور مربوط اعلام می‌شود و بعد از اعلام نظر این مشاور برای حل یک‌باره معضل سیلاب در این منطقه اقدامات اساسی انجام می‌گیرد.

ارسال نظر: