آیت‌الله مصباح یزدی: طلاب، ساده‌زیستی را در اولویت زندگی خود قرار دهند

کدخبر: 970709

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: در اصل نظام اسلامی نباید با توجه به برخی از معیارها، حقوق مادی برای قاضی تعیین شود/ طلاب برای خدمت به مردم نگاه‌ها مادی نداشته باشند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب سفیران هدایت استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که به مرحله طلبگی رسیده‌اند رسالت فرهنگی بزرگی را بر دوش دارند. یکی از اهداف سفیران هدایت استفاده از همه ظرفیت‌های طلاب است. ارزیابی برای سفیران هدایت زود است و افرادی که در این طرح شرکت کرده‌اند به دنبال جهاد هستند و باید این راه را ادامه دهند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: افرادی به طلبگی نگاه صنفی دارند و اجر کار این افراد در ردیف اصناف خواهد بود اما افرادی با نگاه ادامه دادن راه پیامبر اسلام به طلبگی ورود پیدا کرده‌اند و اجر آن‌ها نیز در ردیف پیامبر الهی خواهد بود. در اصل نظام اسلامی نباید با توجه به برخی از معیارها، حقوق مادی برای قاضی تعیین شود بلکه قاضی باید با توجه به نیازهایش از بیت‌المال خرج کند اما با توجه به شرایط امروزی این اصل رعایت نشده است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نگاه‌های مختلف نسبت به انجام اقدامات خداپسندانه در زندگی انسان تاثیر خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: ‌طلاب در زندگی خود باید از امام علی (ع) الگو بگیرند و برای خدمت به مردم نگاه‌ها مادی نداشته باشند. امروزه برای نیازهای مقدماتی طلاب تدابیری اندیشه شده است و این افراد برای ادامه دادن رسالت پیامبران باید از آن‌ها الگو گرفته و ساده‌زیستی را در اولویت‌های زندگی خود قرار دهند.

ارسال نظر: