آصفری: خواستار عذرخواهی یونسی یا عزل وی از طرف دولت هستیم

کدخبر: 988951

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: رئیس‌جمهور تکلیف مشاورینش که هر از چندگاهی با سخنان خود برای نظام هزینه‌های سنگین می‌تراشند را روشن کند/ ایران به دنبال کشورگشایی نیست

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» در خصوص اظهارات بحث برانگیز مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت: اعتقاد دارم موضوعاتی از این قبیل که مطرح می‌شود قابل پیگیری و بررسی است. بعضی از مشاورین رئیس‌جمهور مسائل و مواردی را مطرح می‌کنند که قابل پیگرد است.

وی به ضرورت بازبینی رئیس‌جمهور در تیم مشاورین خود اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید تکلیف مشاورین خود را که هر از چندگاهی مسائل و مواردی را مطرح می‌کنند که برای نظام هزینه‌های سنگینی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی دارد روشن کند و اجازه اینگونه موضع‌گیری‌ها و مطرح کردن این بحث‌ها را به این افراد ندهد.

آصفری به لزوم ورود شورای عالی امنیت ملی به این موضوع، افزود: شورای عالی امنیت ملی باید به این موضوع ورود کند و با مشاور رئیس‌جمهور برخورد کند و تذکرات لازم را به ایشان بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عمق روابط دیرینه ایران و عراق تأکید کرد: سطح روابط ما با عراق در سطح روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه دنبال کشورگشایی نبوده و نیست. ما به دنبال ایجاد آرامش در منطقه هستیم و اینگونه مسائلی که از طرف یونسی مطرح می‌شود در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران اصلاً جایگاهی ندارد.

نماینده مردم اراک به لزوم برخورد شدید دولت با فرد خاطی در این قضیه اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من این حرف‌ها که بعضاً حساب شده و هدفمند چنین مسائلی مطرح می‌شود باید با آنها برخورد شود و پشت پرده اینگونه مسائل و مواردی که این افراد مطرح می‌کنند مشخص شود. بعید نیست که برخی به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند که دولت باید به طور جدی با آنها برخورد کند و آقایان از پرداختن به این مسائل خودداری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص عواقب این سخنان اظهار داشت: این سخنان عواقب سنگینی برای کشور و دولت در پی دارد. نمونه این مشکلات، ابراز نارضایتی نخبگان سیاسی در عراق و ایران و ایجاد بدبینی در بین دو کشور می‌شود. این گونه اظهار نظرها باعث سوء‌استفاده افرادی مثل نتانیاهو که اخیراً اعلام کرده بود ایران پنج پایتخت دنیا را در اختیار دارد می‌شود.

وی به توقع جامعه سیاسی کشور در اقدام عملی دولت در برخورد با اینگونه سخنان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که شاهد عذرخواهی آقای یونسی باشیم و یا دولت در برخورد با این سخنان، وی را عزل کند.

ارسال نظر: