رئیس‌جمهور: ۱+۵ و سنای آمریکا بداند اگر این توافق، پایان تحریم نباشد توافقی نخواهد بود

کدخبر: 994303

گزارش لحظه به لحظه خبرنگار اعزامی «نسیم» از پانزدهمین سفر استانی هیأت دولت به گیلان/ رئیس‌جمهور با علما، ایثارگران ، برگزیدگان و صنعتگران استان گیلان دیدار و گفتگو کرد/ روحانی از اسکله بندرانزلی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی «نسیم»، از گیلان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در معیت اعضای کابینه تدبیر و امید طبق اعلام قبلی قرار است به منظور انجام پانزدهمین سفر استانی دولت یازدهم تا دقایقی دیگر وارد فرودگاه رشت شوند. این در حالی است که محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراهی برخی مسئولان از روز گذشته با حضور در رشت مقدمات ابتدایی سفر را فراهم و صبح امروز نیز محمود حجتی وزیر کشاورزی و حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قبل از ورود رئیس‌جمهور خود را به گیلان رساندند.

08:10:: محمود حجتی و حجت الاسلام شهیدی محلاتی وارد فرودگاه رشت شدند.

09:00:: مه غلیظ فرودگاه رشت را فرا گرفت، برخی اخبار از احتمال تاخیر در پرواز ریاست جمهوری خبر می‌دهند.

10:20:: هواپیمای حامل رئیس‌جمهور تهران را به سمت رشت ترک کرد.

10:45:: حجت الاسلام روحانی و هیأت همراه لحظاتی پیش وارد فرودگاه رشت شدند.

11:03:: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در فرودگاه سردار جنگل رشت مورد استقبال آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان، استاندار و جمعی از مقامات محلی قرار گرفت.در مراسم رسمی استقبال از کاروان تدبیر و امید پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، رییس‌ جمهوری از یگان حاضر در فرودگاه سان دید.همچنین در این مراسم، فرزند جانبازی به نمایندگی از خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران ضمن اهداء گل، به رییس‌ جمهوری خیر مقدم گفت.قرار است تا ساعتی دیگر رییس جمهوری در اجتماع مردم استان گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت سخنرانی کند.دیدار با روحانیون، علما، سرمایه‌گذاران، برگزیدگان و خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های رییس‌ جمهوری در این سفر است.دکتر روحانی را در این سفر دو روزه دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهوری، حسین فریدون مشاور ارشد رییس‌ جمهوری و معاونان رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، حقوقی و امور مجلس و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و جمعی از وزرای کابینه، همراهی می‌کنند.

11:30:: نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گفتگو با «نسیم»: مردم گیلان امیدوار هستند تا مشکلات و موانع توسعه گیلان در این سفر رفع شود/ انتظارات ویژه‌ای از رئیس جمهور در سفر به گیلان داریم‬.

11:32:: استاندار گیلان در گفتگو با «نسیم»: حضور روحانی نوید ینده روشن برای گیلان است/ در راستای تدابیر دولت تدبیر و امید شاهد افزایش تلاش و امید و کاهش تورم بودیم. در سال گذشته گیلان رتبه اول در بخش زمینه اشتغال‌زایی را داشته است. آقای روحانی می‌دانیم که استان را خوب می‌شناسید. استان گیلان قابلیت و توانمندی‌هایی زاید در صنعت و گردشگری و بویژه نیروی انسانی تحصیلکرده است .

11:35:: معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار اعزامی «نسیم» به گیلان گفت: حجت‌الاسلام روحانی در معیت اعضای کابینه نیمه اول اردیبهشت ماه به استان فارس سفر خواهند کرد .

11:45:: مردم گیلان در فاصله فرودگاه سردار جنگل تا ورزشگاه شهید عضدی با حضور پرشور خود به استقبال از رئیس جمهور و هیأت همراه آمدند.

11:50:: وزرای و اعضای هیأت دولت هرکدام مامور حضور در یکی از شهرستان های استان گیلان شدند. قاضی‌زاده ؛ تالش و رضوانشهر - فانی، آستانه‌اشرفیه - جنتی، صومعه‌سرا - گودرزی؛ ماسال - پورمحمدی؛ بندرانزلی - علوی؛ شفت و فومن - انصاری؛ لاهیجان و سیاهکل - یونسی؛ آستارا - سلطانی‌فر؛ رودسر و املش - واعظی؛ رودبار‬

12:05:: کاروان تدبیر و امید مسیر بیست دقیقه ای فرودگاه رشت تا ورزشگاه شهید عضدی را بیش از یک ساعت طی کرد.

12:06:: سخنرانی رئیس جمهور تا لحظاتی دیگر در جمع مردم رشت آغاز می شود.

12:25: سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه شهید عضدی آغاز شد

12:30:: رئیس‌جمهور در جمع مردم رشت: 1+5 و سنای آمریکا بداند اگر در این توافق اگر پایان تحریم نباشد توافقی نخواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا هم اعتراف کرد که ماهیت نظام مردم سالار ایران غیرقابل تغییر است و حرکت این ملت به سمت توسعه دائمی و همیشگی خواهد بود.

14:48:: پاسخ مسئولان استان گیلان به نظرخواهی «نسیم» در خصوص اولویت‌های این استان " / آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان تقویت کشاورزی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت استان دانست/ اتمام راه‌آهن قزوین به رشت و رشت به آستارا از دغدغه‌های نصرپور مدیرکل صداوسیمای گیلان بود

15:24:: صادق: این دولت قولی در خصوص وام خبرنگاران نداده ولی از طریق بانک‌ها پیگیر موضوع است / مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه استان گیلان گفت: دولت از نقد سازنده استقبال می‌کند/ بیمه خبرنگاران در وزارت کشور پیگیری شده تا مدیرمسئول رسانه، خبرنگاران را بیمه کند

16:44:: رئیس‌جمهور با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان دیدار کرد / حسن روحانی در پانزدهمین سفر استانی به گیلان دقایقی پیش با علما، ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان گیلان در مرکز همایش‌های بانک صادرات استان دیدار و گفتگو کرد

17:56:: رئیس‌جمهور: امروز جبهه دیپلماسی همان ادامه جبهه دفاع مقدس است / حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: از سال ۴۱ تاکنون، ۳ حادثه مهم داشته‌ایم، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایستادگی سرداران دیپلماسی کشور در برابر دنیا

19:15:: روحانی: هیچ راهی جز رونق اقتصادی وجود ندارد / رئیس‌جمهور در جسله سرمایه‌گذاری و توسعه استان گیلان گفت: بانک‌های ما خود را به کوچه علی‌چپ زده‌اند/ زمانی که تورم ۴۲ بوده آن سود بانکی را می‌گرفتند الان که تورم ۱۵ درصد شده دیگر نباید سود سابق را بگیرند.

گزارش اجمالی خبرنگار اعزامی «نسیم» به گیلان در اولین روز از سفر هیأت دولت به استان گیلان

حجت الاسلام روحانی و برخی از از اعضای هیات دولت در سفری دوروزه به استان گیلان 26 و 27 فرودین به عنوان اولین سفر در سال همدلی هم زبانی آمدند.

طبق برنامه های اعلام شده از سوی ستاد استقبال مردمی کاروان تدبیرو امید استقبال مردم از رئیس جمهور ساعت 9/30 صبح اعلام شده بود ولای به دلیل مه زیاد پرواز رئیس جمهور با یک ساعت تاخیر ساعت 10/30 به زمین نشست.

رئیس جمهور بعد از حضور در استان گیلان در جمع خبرنگاران دلیل انتخاب این استان سرسبز را به دلیل شعار مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت که سعار سبز و طرافت است؛ دانست.

روحانی بعد از نواخته شدن سرود ملی و سان دیدن از نیروهای حاضر در فرودگاه به سمت ورزشگاه عضدی محلی دیدار عمومی با مردم استان حرکت کرد.

با وجود اینکه استقبال از رییس جمهور از سوی ستاد استقبال از چهاراه میکاییل اعلام شده بود ولی مردم استان از فرودگاه تا محل سخنرانی با حضور پرشکوه خود روحانی در استان همدلان امیدوار تا جایگاه سخنرانی همراهی کردند.

رئیس جمهور بعد از سخنرانی و دیار عمومی با مردم گیلان و بعد از استراحت کوتاهی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان حضور یافت.

پایان بخش برنامه روز اول رئیس‌جمهور به استان گیلان حضور در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان بود که رئیس جمهور در این برنامه انتقاد و ناراحتی خود را از بانکها اعلام کرد.

روحانی در این مراسم با اشاره سود بالای بانک‌ها گفت: زمانی که تورم 42 درصد بود ما شاهد این سود از سوی بانکه بودیم و ولی الان که تورم به 15 درصد رسیده جای تعجب است که چرا بانک ها سودشان پایین نمی آورند و شاهدیم که خودشان را به کوچه علی چپ می زنند.

پنجشنبه، 27 فرودین 1394، روز دوم سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان

7:30:: رییس‌جمهور صبح امروز پنج‌شنبه از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و طرح تقاطع غیر هم سطح منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

8:00:: رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین در جمع خبرنگاران گفت: بندر کاسپین قرار است با 22 پست اسکله تجهیز شود و باید از راه‌های دریای خزر برای حمل و نقل کامل حداکثری بهره‌برداری کرد. راه‌اندازی خط آهن تا بندر انزلی می‌تواند خزر را به دریاهای آزاد متصل کند.

8:15:: رئیس دفتر رییس‌جمهور در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گیلان گفت: برای جبران رکود سال‌های گذشته نیاز به تحریک تقاضا داریم. امیدوارم با کاهش تورم در اولین ماه‌های سال جاری شاهد کاهش سود بانکی باشیم.

10:15:: جلسه شورای اداری استان گیلان به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی و هیأت وزیران آغاز شد.

12:40:: روحانی: اگر توافق هم صورت نگیرد سازمان تحریم به صورت قبل نمی‌تواند ادامه پیدا کند. حضور پرشور نشان از عزم مردم برای حماسه حمایت از دولت دارد. مجموعا ۷۹۵ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح و پروژه گیلان اختصاص دادیم. .

ارسال نظر: