کوچکی‌نژاد: وزیر علوم مراقب فعالیت جریانات سابقه‌دار در دانشگاه‌ها باشد

کدخبر: 996704

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «نسیم»: فرهادی بداند که این مجلس همان مجلس است که فرجی‌دانا را استیضاح کرد/ تضارب آرا برای دانشگاه تهدید نیست؛ ورود جریانات سیاسی غیرانقلابی به دانشگاه تهدید است

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت: تلاش وزیر علوم و نمایندگان مجلس این است که واقعاً فضای دانشگاه یک فضای با نشاط سیاسی باشد و دانشجویان به فعالیت سیاسی بپردازند. از طرفی باید مراقب باشیم که دانشگاه، باشگاه سیاسی احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها نشود. نباید اجازه دهیم دانشگاه محل جولان دادن این افراد فرصت طلب باشد.

وی همچنین گفت: این موضوع را چندین بار به وزارت علوم و از طریق کمیسیون به وزیر علوم هشدار دادیم و وزیر نیز تعهد داده که مراقبت کند این مشکلات پیش نیاید. بعضی از افرادی که عقده‌هایی از نظام دارند از فضای دانشگاه استفاده می‌کنند تا خودشان را مطرح کنند. وزارت علوم باید مراقبت کند و اگر فضای دانشگاه به سمت جولان گروه‌های سیاسی مسئله‌درا برود باید با معاونت فرهنگی آن دانشگاه برخورد شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه امیرکبیر و مجوز گرفتن برخی تشکل‌هایی که اعضای هیأت موسس از دانشجویان ستاره‌دار هستند، افزود: اصولاً ما گزارش‌های دانشگاه‌ها را در کمیسیون می‌گیریم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. در جاهایی که نیاز به تذکر باشد کمیسیون تذکر می‌دهد و اگر اقدامی خلاف عرف دانشگاه صورت گرفته یقیناً وزیر احضار می‌شود و باید پاسخگوی عملکرد حوزه خود باشد.

وی با هشدار به وزیر علوم در خصوص هوشیار بودن کمیسیون اموزش در خصوص اتفاقات دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: دلیل اینکه فرجی‌دانا را مجلس احضار کرد این بود که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس احساس کرد که دانشگاه محل جولان و مانور سیاسی احزاب و گروه‌هایی که با نظام زاویه دارند شده است. فرهادی باید متوجه باشد که این مجلس همان مجلسی است که فرجی‌دانا را برکنار کرد و ایشان اگر نتواند کنترل اوضاع را به دست بگیرد یقیناً مجلس با ایشان نیز برخورد خواهد کرد.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور در دولت یازدهم، افزود: فرجی‌دانا رفت ولی بسیاری از رؤسای دانشگاه‌ها از یک قشر خاصی انتخاب شدند. افرادی که در جریان فتنه سوابق سوء داشتند به عنوان رئیس یا معاون دانشگاه انتخاب شده‌اند و اگر جوزی خارج زا عرف سیاسی دانشگاه به افراد سئله‌دار داده می‌شود از سوی این افراد است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه به وظیفه اصلی دانشگاه و دانشجو اشاره کرد گفت: اینکه دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود و استادی پا به دانشگاه می‌گذارد باید بداند که وظیفه اصلی وی علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فرهنگی و سیاسی است که همه اینها باید تعریف خودش را داشته باشد منتهی رئیس دانشگاه و هیأت نظارت بر دانشگاه باید رعایت موازین سیاسی نظام را بکنند و اگر رعایت کنند مشکلی نخواهیم داشت.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: وجود هرگونه تضارب آرا با هر تفکری در دانشگاه‌ها خطرناک و تهدید نیست بلکه ورودجریانات سیاسی غیرانقلابی به فضای دانشگاه، این فضا را تهدید می‌کند. وزارت علوم باید تدبیری برای این قضیه بیاندیشد.

ارسال نظر: