ماجرای تخریب خانه باغ خانواده رکابی

کدخبر: 2375923

انتشار کلیپی از تخریب خانه باغ خانواده رکابی در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شده بود. این درحالی است که تخریب این خانه در خرداد ماه اتفاق افتاده بود

به گزاش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، اظهار کرد: در مورخه ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ پرونده‌ای از سوی اداره جهادکشاوری استان بر علیه داود رکابی برادر الناز رکابی عضو تیم ملی صخره‌نوردی جمهوری اسلامی ایران به اتهام ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی به میزان ۱۲۰ مترمربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص ارسال شد که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی با ارائه مستندات و پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه‌ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

وی افزود: در مورخه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کرد، محکوم علیه ۹۰ متر مربع از تغییر غیرمجاز کاربری را بر طرف کرده و به میزان ۳۰ مترمربع به‌صورت غیرمجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ توسط ماموران سازمان جهادکشاورزی تخریب شده است.

این مسئول گفت: در فضای مجازی این‌طور گفته شده که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی، الناز رکابی خواهر داوود رکابی بدون حجاب در مسابقه فینال شرکت کرده و این تخریب در راستای این حرکت وی است که قویا این ادعا و خبر،  تکذیب می‌شود؛ چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک ۴ ماه فاصله هست.

رئیس‌کل دادگستری استان اظهار کرد: انتشار کلیپ فوق در این برهه از زمان و با توجه به تناقض‌گویی در کلیپ و خبر منتشر شده در فضای مجازی درست نیست و همه باید تابع قانون باشند؛ فارغ از اینکه شخص از چه صنفی و جایگاهی در ورزش قهرمانی دارد.

ارسال نظر: