خانی:‌ حمایت صداوسیما از «غریب» دیرهنگام بود

کدخبر: 2376483
خبرنگار:

پخش‌کننده فیلم سینمایی «غریب» از حمایت دیرهنگام صداوسیما از این اثر انتقاد کرده است. او همچنین گفته شهرداری هم هنوز در این مورد پای کار نیامده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خانی پخش‌کننده فیلم سینمایی «غریب» درباره وضعیت استقبال از این فیلم در سینماها گفت: در شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه، معمولاً فیلم‌های جدی و به‌خصوص دفاع‌مقدسی به سختی با استقبال مواجه می‌شوند اما درباره فیلم‌های دفاع‌مقدسی مشکل اصلی نبود هماهنگی میان ارگان‌های فرهنگی متولی حمایت است که بروکراسی پیچیده‌ای دارند. برای همین فیلم «غریب» زمان زیادی طول کشید که ما بتوانیم برای آن تیزر تلویزیونی داشته باشیم. زمانی تیزرهای فیلم تأیید شد که نزدیک به ۱۰ روز از آغاز اکران گذشته بود.

وی ادامه داد: منطق درست برای تبلیغ یک محصول فرهنگی این است که قبل از عرضه درباره آن اطلاع‌رسانی شود. سازمان زیباسازی شهرداری هنوز برای اطلاع‌رسانی درباره اکران «غریب» پای کار نیامده است. برای فیلم‌هایی از این جنس اگر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی همکاری نداشته باشند، طبیعتاً کار ما هم سخت‌تر می‌شود. برای یک فیلم اجتماعی و یا یک فیلم کمدی می‌توانیم از طریق‌های دیگری تبلیغات را انجام دهیم اما در مواردی مانند فیلم «غریب» واقعاً شهرداری و تلویزیون باید پای کار بیایند.

این پخش‌کننده گفت: مدیران فرهنگی ما باید این درک و دریافت را داشته باشند که یک محصول فرهنگی، زمان اندکی برای عرضه دارند و اگر زمان آن بگذرد، هزار بیلبورد هم بزنیم دیگر کارایی ندارد و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

خانی در عین حال اضافه کرد: به‌رغم تمام این موارد، شخصاً از مجموع فروش ۶ میلیارد تومانی فیلم «غریب» تا به امروز راضی هستم. در عین اینکه فکر می‌کنم اکران اصلی فیلم از هفته آینده و بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. با توجه به ماهیت فیلم که حرف روز دارد و خوش‌ساخت است می‌تواند مخاطب بیشتری هم به سمت خود جلب کند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما درباره استفاده برخی فیلم‌های در حال اکران از ظرفیت تبلیغات ماهواره‌ای و تأثیر آن بر گیشه سینماها هم گفت: تصور شخص من این بود که فیلم «غریب» از طرف تلویزیون حمایت می‌شود و دیگر نیازی به تبلیغات ماهواره‌ای ندارد! تصورم این بود که صداوسیما و شهرداری پای کار می‌آیند و در حد انفجار درباره شروع اکران فیلم اطلاع‌رسانی می‌کنند! اما این فرآیند طولانی شد، یکی اصلاً پای کار نیامد و دیگری هم دیگر همراه شد.

 

 

 

ارسال نظر: