موضع قابل تقدیر ناجا

کدخبر: 2369945

ورود فرماندهی محترم نیروی انتظامی به موضوع برخورد نماینده‌ی مجلس با سرباز راهور قابل تقدیر است. به نظر می‌رسد نیروی انتظامی عزم جدی برای دفاع از نیروهای خود در برابر هرگونه تعدی قانون‌‎شکنان را دارد و برایش سرباز فرقی با نیروی کادری نمی کند.

نسیم‌آنلاین؛ علیرضا مهری: سرباز راهور از ورود غیرقانونی خودروی نماینده‌ی مجلس به خط ویژه جلوگیری کرد. در جریان تنش ایجاد شده آقای نماینده به صورت سرباز راهور سیلی زد. این درگیری اولین و آخرین بدرفتاری با سربازان نیست. 

حمدالله کریمی، نماینده‌ی مجلس قبل با سرباز راهور در فرودگاه مهرآباد درگیر ‌شد و بینی سرباز را ‌شکاند. سرباز بابلی که از ورود بازپرس دادگستری  به خاطر نداشتن کارت شناسایی جلوگیری کرد به صندلی بسته شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در لیست سوژه‌های رسانه‌ای شده، اکثر موارد به برخورد یک مسئول با سرباز اختصاص یافته است. 

برخورد و بی‌مهری که سربازان راهور در طول روز و در خیابان‌های شهر با آن مواجهند خیلی بیشتر از موارد رسانه‌ای شده است.  بررسی میدانی وضعیت سربازان راهور در شهر تهران نشان می‌دهد خیلی از بدرفتاری‌ها توسط افراد عادی صورت می گیرد.  هر کدام از سربازان راهور تجربیات متعددی از تعرض‌های کلامی و فیزیکی را در خیابان دارند. تعرض‌هایی از سوی رانندگان خودرو یا موتور که سعی در دور زدن قانون داشتند و با سد این سربازان مواجه شدند. 

ورود فرماندهی محترم نیروی انتظامی به موضوع برخورد نماینده‌ی مجلس با سرباز راهور قابل تقدیر است. به نظر می‌رسد نیروی انتظامی عزم جدی برای دفاع از نیروهای خود در برابر هرگونه تعدی قانون‌‎شکنان را دارد و برایش سرباز فرقی با نیروی کادری نمی کند. این موضوع را باید به فال نیک گرفت و از فرماندهی محترم تقاضا کرد که برای به حداقل رساندن تعرض به سربازان راهور در سطح شهر تمهیدی بیاندیشند.   

گشتی در شهر تهران نشان می دهد تعداد زیادی از سربازان وظیفه راهور در سطح شهر برای جلوگیری از ورود وسایل نقلیه‌ی ماشینی و موتوری به خط ویژه مشغول خدمت هستند. کاری با استرس و فشار که شاید با شیوه‌های جایگزین که نیروی انسانی کمتری نیاز دارد،  قابل اجرا باشد. 

انتظار اصلی برای بهبود وضعیت خدمت سربازی در کشور از مسئولان امر است اما باید نسبت به برخی کاستی‌های فرهنگی هم حساس بود. تا زمانی که سرباز تنها نیروی مدافع قانون در برابر افرادی است که التزامی به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند، برای پایان دادن به توهین و تخریب سرباز راهی جز اصلاح نگاه مردم به سرباز وجود ندارد.

ارسال نظر: