در دانشگاه حاضر شوید و در مورد سربازی اجباری پاسخگو باشید

کدخبر: 2375178

رهبرانقلاب در دیدار دانشجویی امسال با یاد کردن از ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کردند که مسئولان در دانشگاه حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات و انتقادات دانشجویان باشند

نسیم‌آنلاین: جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ضمن انتقاد از سربازی اجباری خواستار حضور وی در دانشگاه و پاسخگویی نسبت به مساله سربازی اجباری شد. متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای سردار محمد باقری

ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح

سلام علیکم

جنبش عدالتخواه دانشجویی در کنار مردم و مطالبه‌گران اجتماعی، قریب به دو سال است که سربازی اجباری را به عنوان یکی از پایگاه‌های تولید نابرابری، تبعیض و نارضایتی عمومی دانسته و پیگیر اصلاح آن بوده است.

ما معتقدیم این روش تامین نیروی انسانی برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، ناکارامد، ناعادلانه و تبعیض آمیز  بوده و تبعات فردی و اجتماعی بسیاری را به همراه دارد، در ضمن اینکه این مدل سربازی اجباری عملا در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ گشته است و توجیهی ندارد.

در این رابطه بارها از طرق مختلف و توسط گروه‌های متعدد دانشجویی، از شما برای حضور در دانشگاه و پاسخگویی نسبت به این مدل سربازی اجباری، دعوت شده، که هر بار این دعوت با پاسخ منفی شما و مسئولان ستادکل مواجه شده است.

همانطور که مستحضرید در دیدار دانشجویی امسال در محضر رهبر معظم انقلاب این دغدغه توسط جنبش عدالتخواه دانشجویی بازگو شد و ایشان هم با یاد کردن از ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کردند که مسئولان در دانشگاه حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات و انتقادات دانشجویان باشند.

لذا از شما دعوت می شود تا با حضور در دانشگاه، پاسخگوی سوالات، ابهامات و انتقادات دانشجویان و عموم مردم باشید و بیش از این سخنان رهبری و مطالبه‌ی عمومیِ مردم را بر زمین نگذارید.

ارسال نظر:
  • ناشناس

    حضرت آقا گفتند بیایید. آقایان پاسخگو باشید لطفا. من با اینکه موافق سربازی هستم ولی میگم که پاسخگو باشید جلوی مردم. در پناه خدا