افزایش حقوق سربازان در بودجه 1402

کدخبر: 2375755

رئیس سازمان وظیفه عمومی از ارائه پیشنهادات برای افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده خبر داد

نسیم‌آنلاین: سردار تقی مهری خبر از پیشنهادات سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه سال آینده و نیز برنامه هفتم توسعه داده است و اعلام نمود: ما در مورد حقوق سربازان و افزایش آن پیگیری‌هایی را با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح انجام داده‌ایم و آن چیزی که از مجلس شورای اسلامی و دولت خواستیم این بود که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان در هر سال پیش‌بینی‌ کنند.

ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی بیان می‌کند حقوق سربازان وظیفه حداقل شصت درصد و حداکثر نود درصدِ حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری است که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه می شود و به تصویب فرماندهی کل می رسد.

سردار مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی در گفتگویی که اردیبهشت ماه امسال انجام شد اعلام نمود در سال 1401 حداقل حقوق سربازان دو میلیون و 520 هزار تومان خواهد بود و تا بیش از 4 میلیون تومان نیز بر اساس شاخص‌هایی همچون تاهل، تصحیلات، بومی یا غیربومی بودن افزایش خواهد یافت.

طبق این رقم و با توجه به ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی مشخص می‌شود که حداقل حقوق در نیروهای مسلح مبلغ 4 میلیون و دویست هزار تومان محاسبه شده است که خود ابهاماتی را به همراه دارد.

از طرف دیگر، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شهریورماه امسال از پیشنهاداتی جهت تقویت بنیه مالی و حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح به دولت و ستاد کل خبر داد و بیان نمود این پیشنهادات قطعا در برنامه توسعه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ آورده خواهد شد.

با این تفاسیر باید منتظر ماند تا دید تکلیف حقوق کارکنان نیروهای مسلح در بودجه و برنامه هفتم چه سرانجامی خواهد داشت و این افزایش حقوق طبق ماده 49 قانون خدمت وظیفه عمومی چه تاثیری در حقوق سربازان خواهد گذاشت.

ارسال نظر:
  • نیما خواجه فلک

    سلام لطفا حقوق سربازای وظیفه رو افزایش دهید