اقبال شاکری:

شهرداری گزارشی از ضوابط بلندمرتبه سازی به شورا ارائه دهد

کدخبر: 2009950

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: شهرداری گزارشی از ضوابط بلندمرتبه‌سازی به شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در جلسه امروز با اشاره به ممنوعیت بلند مرتبه سازی در تهران، گفت: ۱۵ دی ماه امسال در شورای عالی معماری و شهرسازی این موضوع تصویب شده است از این رو از شهرداری گزارش می‌خواهیم که اعلام کند که این موضوع ابلاغ شده است؟ آیا مجوز بلند مرتبه سازی صادر شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: همچنین شهرداری گزارشی از پراکندگی از ۶ طبقه به بالا برای شورا هم ارسال کند .

این عضو شورای شهر تهران، همچنین تصریح کرد: متاسفانه هزینه تخلف پائین است و در این شرایط آثار نابسامانی را در اینجامی بینیم .

وی درباره موضوع کارواش دریا نیز اعلام کرد: ۱۵ سال است که موضوع کارواش مطرح است اما هنوز تصمیم گیری صورت نگرفته است از زمان شهرداری آقای احمدی نژاد این موضوع شروع شده تا سرانجام به این لشکر کشی کشیده این موضوع مبین این است که مدیریت این مسئله را حل و فصل نکرده است از این رو تقاضا می‌کنم گزارش سازمان بازرسی نتایج درباره متخلفان به شورا ارایه دهند که ببینیم افرادی که تخلف کرده‌اند چه بلایی به سرشان آمده است و کجا رفته‌اند؟

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در برابر این اظهار نظر، گفت: از‌‌ همان زمان صدور مجوز بلند مرتبه سازی ممنوع شده و مجوزی صادر نشده است. ضوابط بلند مرتبه سازی تصویب شده در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است .

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط و در شرایط خاصی می‌توان بلند مرتبه سازی کرد، بیشترین چیزی که تاکید بنده است بلند مرتبه سازی بر میزان تراکم نیافزاید، یعنی اگر جایی فضای سبز بزرگی است مطابق تراکم خودش بیشتر ساخت بتواند بسازد ولی در جایی که تراکم زیاد است، امکان بلند مرتبه سازی وجود نداشته باشد .

ارسال نظر: