در همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران مطرح شد

رنج‌های زندگی بشری حاصل دستاوردهای سیاست است

کدخبر: 2016375

عضو قطب جغرافیای سیاسی کشور گفت: این شرم سیاست است که امروز به‌جای بهتر کردن زندگی و جغرافیای بشری این‌همه رنج و دغدغه خاطر را به جامعه بشری وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، دکتر حافظ نیا، عضو قطب جغرافیای سیاسی کشور گفت: قطب جغرافیای سیاسی مرکز توجه جامعه جغرافیایی کشور است ما در این مرکز به همراه شخصیت‌های سیاسی کشور عمدتاً مسائل بحرانی کشوری را مدیریت می‌کنیم. شعار این مرکز صلح، همزیستی و انسان‌گرایی است.

حافظ نیا در ادامه گفت: این دوره گذار که از سال 90 میلادی شروع‌شده است و ادامه دارد اگر به پایان نرسد شرایط خیلی سخت‌تر و بدتری را در جامعه بشری تحمیل می‌کند. ما امروز در این مرکز بر آنیم تا بتوانیم سیاست‌های صلح‌جویانه را به جغرافیای تحت پوششمان اعمال کنیم.

عضو قطب جغرافیای سیاسی کشور در ادامه گفت: ما به دنبال این هستیم که به زندگی انسانی معنی ببخشیم این شرم سیاست است که با دستاوردهایی که حاصل می‌کند به‌جای تحقق یک زندگی آرمانی این‌همه رنج را به زندگی بشری وارد کرده است. ما هدفمان کمک به صلح و انسان‌سازی است.

حافظ نیا در ادامه تصریح کرد: در همین راستا قطب جغرافیای سیاسی کشور به سمتی حرکت کرده است که مسائل تهران را در دستور کار قرار داده است. امروز متأسفانه مردم تهران از زندگی در کلان‌شهر تهران رنج می‌برند ما امروز بر آنیم تا یک جغرافیای آرمان‌گرایانه را برای مردم تهران خلق کنیم.

حافظ نیا همچنین در مورد دستاورد همایش سال گذشته افزود: تصمیم نهایی همایش سال گذشته منتفی کردن مسئله انتقال پایتخت بود که درنهایت به‌جای انتقال پایتخت تصمیم به تمرکز بر روی حل مسائل و بحران‌های شهری و سیاسی تهران شد ذکر این نکته قابل‌تأمل است که ما باید به سمتی برویم تا نهادی را تأسیس کنیم تا با دسترسی به قوانین بتواند مسائل تهران را حل‌وفصل کند.

ارسال نظر: