شهردار منطقه یک در گفتگو با «نسیم آنلاین» خبر داد:

تملک ۱۲ باغ در منطقه یک به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان/ افزایش ۱۳۰ هکتاری فضای سبز در طرح تفصیلی

کدخبر: 2019108

شهردار منطقه یک از تملک ۱۲ باغ از سال گذشته تاکنون در این منطقه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: پهنه‌های جی یا فضای سبز منطقه یک در طرح تفصیلی ۱۳۰ هکتار افزایش‌یافته است.

مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با اشاره به دستور کار شهرداری تهران در مورد تملک برخی از باغات در منطقه یک خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد 10 باغ بانام‌های امیرسلیمانی، خسروشاهی، باغ انجیری یک و دو، وزیری، ملک یک و دو، کامران، فرشته آقابزرگی و زعفرانیه تملک و به پارک تبدیل‌شده است .

یزدانی تأکید کرد: پس از تبدیل این 10 باغ به بوستان تغییرات مرتبط با آن در طرح تفصیلی انجام‌شده است تا تکلیف کاربری آن‌ها و نیز نحوه برخورد در سیستم شهرسازی کاملاً مشخص باشد و ساخت‌وساز غیرمجازی در مورد آن‌ها صورت نگیرد .

شهردار منطقه یک با اشاره به تملک برخی از باغ‌ها در این منطقه بر اساس قاعده 70 به 30 عنوان کرد: در این موارد شهرداری درازای تملک 70 درصد از باغ اجازه ساخت‌وساز در 30 درصد از باغات را داده است تا 70 درصد باقی‌مانده به بوستان تبدیل شود.قواعد و مقررات مربوط به ساخت‌وساز در 30 درصد از باغات مذکور بر اساس مصوبه‌های کمیسیون ماده 5 بوده است .

وی ادامه داد: هزینه تملک باغ‌هایی که به‌صورت کامل تملک شده است درمجموع 600 میلیارد تومان بوده است .

تبدیل باغ نظر به ارزش 80 میلیارد تومان به بوستان

وی از درخواست مردم در محله حکمت برای تملک باغ نظر با مساحت 6 هزار متر توسط شهرداری خبر داد و عنوان کرد: این باغ پس از بازدید شهردار تهران به پارک تبدیل‌شده است و به‌زودی به‌منظور بهره‌برداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد .

شهردار منطقه یک تهران بابیان این‌که هزینه تملک باغ نظر با تهاتری که صورت گرفته است حدود 80 میلیارد تومان بوده است،

ادامه داد: محله حکمت محله‌ای متراکم است که شهروندان آن به فضای سبزی با این وسعت نیاز داشتند که خوشبختانه با این اقدام نیاز شهروندان در این محله به فضای سبز نیز مرتفع شد .

یزدانی با اشاره به این‌که تملک باغات تنها یکی از راه‌های نگاهداشت فضای سبز و باغات در پایتخت است، گفت: به‌عنوان روشی دیگر نقاط بی‌دفاع شهری شامل ارتفاعات از دربند تا محدوده شهید محلاتی را به فضای سبز تبدیل کرده‌ایم تا تعرضی در این مناطق صورت نگیرد. همچنین برخی از شیب‌ها را در منطقه یک که قابلیت تبدیل به فضای سبز را داشته‌اند تغییر داده و به فضای سبز تبدیل کرده‌ایم .

وی ادامه داد: برخی از باغات نیز خریداری‌شده و برخی از باغات با پهنه جی 111 را تفاهم کرده و درازای تملک 70 درصد از آن اجازه ساخت در 30 درصد را داده‌ایم، پارک‌های موجود را نیز توسعه داده و به‌روز کرده‌ایم .

یزدانی با اشاره به این‌که پهنه‌های جی یا فضای سبز منطقه یک در طرح تفصیلی 130 هکتار افزایش‌یافته است، عنوان کرد: ایرادهایی در نگاهداری و حفظ فضای سبز وجود دارد اما خوشبختانه روند حفاظت و توسعه باغات و فضای سبز در منطقه یک سیر صعودی داشته است .

شهردار منطقه یک در پایان تأکید کرد: راه اساسی حفاظت از فضای سبز این است که همه دست در دست یکدیگر دهند. بدون خواست هم‌زمان مردم و شهرداری این امر امکان‌پذیر نیست

ارسال نظر: