رئیس شورای شهر تهران هشدار داد:

برداشت‌های بی‌رویه منجر به نشست زمین می‌شود

کدخبر: 2041659

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کشور ۱۹سال است که دچار خشکسالی است و همگی به شدت از این مشکل رنج می‌بریم، گفت: اگر چند قطره باران بیشتر بارید به معنای آن نیست که فرهنگ صرفه‌جویی را فراموش کنیم. برداشت‌های بی رویه منجر به نشست زمین می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران در ابتدای دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاها به خاطر نداشتن آب تخلیه و به سمت حاشیه نشینی روی آورده اند، تصریح کرد: خشکسالی رخ داده در کشور پدیده ناموزونی است که منجر به ناهنجاری های اجتماعی شده است که شهرهای بزرگ و شهر تهران را به نوع دیگری فرا گرفته است.

وی با یادآوری اینکه شهرهای اقماری و ازدیاد جمعیت در حاشیه کلانشهرها بر مشکلات کم آبی دامن زده است، ادامه داد: بحث کمبود آب برای استان تهران همچنان بر مشکلات این شهر می افزاید و از همین رو مصرف صحیح آب از مهم ترین وظایف شهروندی است.

چمران با تاکید بر اینکه شهروندان می بایست در مصرف هر چیزی صرفه جویی و تعادل را رعایت کنند به ویژه اینکه این صرفه جویی در باورها و دستورات دینی ما جایگاه ویژه ای دارد، متذکر شد: دیروز یکی از مسئولان شهرداری اعلام کرده بود که تهرانی ها روزانه میزان قابل توجهی، غذا را به دور می ریزند آماری که فاجعه است.

چمران با بیان اینکه باید برای این دورریزی ها فکری کرد، اظهار کرد: به راحتی می شود از این اسراف ها جلوگیری کرد آن هم در شرایطی که می شود این مواد غذایی را به نیازمندان بدهیم و با این اقدام چاله های اجتماعی را پر کنیم.

وی بر صرفه جویی در آب نیز که باید از سوی همگان رعایت شود تاکید کرد و گفت: حتی اگر بارندگی های خوبی هم داشته باشیم، بدین معنا نیست که بیشتر مصرف کنیم. به ویژه در شرایط کنونی که سال های سال است که شهر تهران نیاز به آب دارد و منابع زیرزمینی آب نیاز به پر شدن دارند.

رئیس شورای شهر تهران برداشت های بی رویه را نیز منجر به نشست زمین دانست و افزود: تهران و سایر شهرها دست به گریبان این مشکل هستند، پس اگر چند قطره باران بیشتر بارید به معنای رفع مشکلات نیست، بلکه صرفه جویی باید همچنان مورد تاکید همه قرار بگیرد.

ارسال نظر: