تهیه شناسنامه باغات بالای ۲۰۰۰ متر مربع تهران به پایان رسید؛

مختاری: شناسنامه اراضی مشجر ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمربعی تا مهرماه ارائه می‌شود

کدخبر: 2046078

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر با مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر مربع در سطح مناطق بیست و دو گانه به پایان رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی محمد مختاری گفت: براساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به تهیه شناسنامه برای آن دسته از اراضی که دارای رأی باغ از کمیسیون ماده هفت آیین نامه فوق باشند، اقدام کند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه براساس گردش کار تعریف شده در مواد این آئین نامه، تشخیص باغات در اراضی با مساحت بیش از 2000 مترمربع در اختیار دبیرخانه کمیسیون تشخیص باغات مستقر در سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران بوده است، افزود: اراضی با مساحت 500 تا 2000 مترمربع در حیطه وظایف کمیسیون تبصره ذیل ماده 7، مستقر در مناطق 22 گانه شهرداری تهران است.

وی درباره شناسنامه املاک دارای رأی باغ از کمیسیون ماده 7 بین سال های 1366 تا پایان سال 1394 که بیش از 2000 متر مربع مساحت داشته اند، خاطرنشان کرد: این شناسنامه شامل تعداد و نوع گیاهان، محیط بن، نام مالک، شماره پلاک ثبتی و آدرس و مساحت ملک است که براساس پرونده ها و سوابق موجود و فرم جدید، ثبت رایانه ای شده و مستندات آن ارائه شده است.

مختاری با اشاره به روش های مجازی انجام شده درخصوص شناسنامه این املاک یادآور شد: به موازات اقدامات انجام شده از طریق هماهنگی با سازمان فن آوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اجرای روش های مجازی و استفاده از تصاویر هوایی و ماهواره ای و نقشه های رقومی، سامانه اطلاعات مکانی باغات شهر تهران تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول تمامی مشخصات فعلی املاک مذکور از قبیل موقعیت جغرافیایی، ثبت GIS آنها در نقشه، کاربری های املاک بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در مرحله بعد وضعیت ملکی آنها براساس مجوزها و پایان کار ساختمانی و آخرین عکس هوایی و ماهواره ای بروز رسانی شد. بدین ترتیب ضمن شناسایی و تهیه شناسنامه باغات، از طریق ایجاد سامانه مذکور در شهر تهران، حفاظت آنها به صورت ادواری نیز پایش خواهد شد.

مختاری اضافه کرد: شناسنامه تهیه شده شامل مشخصات کامل تک باغات پراکنده و اراضی مشجر با مساحت بیش از 2000 مترمربع در سطح مناطق 22گانه و مشخصات اراضی باغات بهم پیوسته شهر تهران شامل باغات کن، طرشت، سوهانک، فرحزاد و باغات متعلق به سفارتخانه ها و موزه هاست که در تاریخ 95/3/31 از سوی شهرداری تهران به ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده و موضوع هم اکنون از طریق کمیسیون شهرسازی شورا در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: تهیه شناسنامه قطعات و اراضی مشجر با مساحت 500 الی 2000 مترمربع نیز در دست اقدام بوده که تا مهرماه سال جاری تکمیل و ارائه خواهد شد.

ارسال نظر: